Ώρα αποφάσεων για την Ελλάδα
Φαίνεται πως η Ελλάδα από το πούθενα θα ενισχυθεί με
οπλικά συστήματα, τα οποία θα φέρουν τα πάνω-κάτω σε Αιγαίο και Α. Μεσόγειο.
Όπως σας ανέφερε πριν το Πενταπόσταγμα, οι Γάλλοι
επανήλθαν για τις Belharra, ενώ σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ''ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ'',
υπάρχουν συζητήσεις ακόμα και για την απόκτηση των Γαλλικών μαχητικών
Rafale.
Μάλιστα έχουμε και μία έκπληξη όμως, αυτή την φορά από το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο θέλει να μπει ''σφήνα'' στην Ελληνική αγορά, καθώς έκανε πρόταση για τις φρεγάτες Type 23.
Βέβαια εδώ στο Πενταπόσταγμα θεωρούμε πως πρόκειται για μία ασύμφορη
πρόταση, διότι μιλάμε για παλαιού τύπου φρεγάτα, η οποία δεν έχει να προσφέρει
τίποτα απολύτως σε Αιγαίο και Α. Μεσόγειο.
Τι αναφέρουν οι πληροφορίες
Η στάση της Γαλλίας έχει εκτιμηθεί ιδιαίτερα από την Αθήνα, κάτι που
αναζωπύρωσε τις συζητήσεις για συνεργασία στον τομέα των εξοπλιστικών. Γαλλία
και Ελλάδα συζητούν για την προμήθεια 12 αεροσκαφών τύπου Ραφάλ, αλλά και
πώς μπορεί να επεκτείνουν τη συνεργασία τους συνολικότερα. Η ανάγκη της Ελλάδας
να ενισχύσει τον στόλο της έχει οδηγήσει, πάντως, σε πληθώρα νέων προτάσεων.
Υπήρξε επίσημη παρουσίαση από τους Ισπανούς και τη φρεγάτα τύπου F-110,
ενώ, μια σχετικά απρόσμενη πρόταση ήλθε και από το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο
επιθυμεί να προωθήσει παλαιότερου τύπου φρεγάτες Type 23, προς κάλυψη των
αναγκών του πολεμικού ναυτικού για ενδιάμεση λύση. Πέρα από αυτό, φαίνεται να
υπάρχει και ένα διπλωματικό ενδιαφέρον για την κρίση στην Ανατολική Μεσόγειο
από το Λονδίνο.
Διπλωματικοί κύκλοι εκτιμούν ότι πρόκειται για
αναμενόμενο ενδιαφέρον, ιδιαίτερα τη στιγμή κατά την οποία το Ηνωμένο Βασίλειο,
εκτός Ε.Ε. πλέον, επιχειρεί να επανέλθει κάπως στην περιοχή. Σύμφωνα με άλλες
εκτιμήσεις, στο Λονδίνο υπάρχει ανησυχία ότι αναταραχή στην Ανατολική Μεσόγειο,
θα θέσει σε κίνδυνο και την οικονομική θέση που επιχειρεί να αποκτήσει το
Ηνωμένο Βασίλειο στην Τουρκία, μέσω επενδύσεων που φαίνεται πως σχεδιάζονται σε
στρατηγικό επίπεδο.
Τα χαρακτηριστικά της φρεγάτας Type 23
Η φρεγάτα Type 23 ή Duke Class είχε αρχικά σχεδιαστεί
για ανθυποβρυχιακό πόλεμο (ASW) από το RN, αλλά με την προσθήκη του κατακόρυφα
εκτοξευμένου πυραυλικού συστήματος Seawolf και των πυραύλων Harpoon (ASuW), η
φρεγάτα μπορεί να θεωρηθεί πολλαπλών ρόλων.
Τα πλοία είναι οπλισμένα με οκτώ πυραύλους Harpoon σε εκτοξευτές 2X4 και
Α/Α πυραύλους Seawolf κάθετης εκτόξευσης (GWS 26 Mod 1 VLS). Το VLS Seawolf
χρησιμοποιεί πύραυλο με καθοδήγηση οπτικής επαφής (CLOS) με χρήση ραντάρ και
ηλεκτρο-οπτική παρακολούθηση, ενώ έχει εμβέλεια 6 χιλιομέτρων. Οι ανεπαρκείς
Sea Wolf αντικαθίστανται από τους νεότερους και πολύ ικανότερους CAMM (όχι τους
CAMM-ER, μην γίνει κάποιο λάθος), οι οποίοι δεν απαιτούν και τερματική
καθοδήγηση, ενώ μπορούν να αντιμετωπίσουν και επιθέσεις κορεσμού.
Οι φρεγάτες ήταν αρχικά εξοπλισμένες με ένα πυροβόλο BAE Systems RO Defense 114mm (4,5 in) Μk8 mod 0 με εμβέλεια 22 χιλιομέτρων έναντι στόχων επιφάνειας και 6 χιλιόμετρα έναντι εναερίων στόχων. Αυτά έχουν αντικατασταθεί με ένα ηλεκτρικά ελεγχόμενο Μk8 mod 1. Το 2001, το HMS Norfolk ήταν το πρώτο πλοίο που εφοδιάστηκε με το νέο πυροβόλο.
Και τα δύο πυροβόλο, και το Μod 0 και το Μod 1 έχουν
τη δυνατότητα να βάλλουν τα νέα πυρομαχικά μεγάλης ακτίνας δράσης που
αναπτύχθηκαν από την RO Defense, η οποία αυξάει την ακτίνα δράσης σε 27km. Το
HMS Richmond ήταν το πρώτο πλοίο RN που έλαβε τα πυρομαχικά HE ER (High
Explosive Extended Range) τον Απρίλιο του 2004. Το σύστημα ελέγχου πυρός για το
πυροβόλο των 114 mm είναι το ηλεκτρο-οπτικό σύστημα ελέγχου πυρός BAE Systems
Sea Archer 30 (GSA 8).
Χαρακτηριστικά Rafale
Όλες οι εκδόσεις του αεροσκάφους (Rafale B, C και Μ)
φέρουν ένα συνδυασμό πτερυγίων ελιγμών και πτέρυγας τύπου «Δέλτα», κάτι που του
προσδίδει ευελιξία, αλλά παράλληλα προσθέτει τη απαραίτητη σταθερότητα λόγω και
της ενισχυμένης του ατράκτου.
Τόσο το «Rafale C» της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας,
όσο και το «Rafale Μ» Γαλλική Ναυτική Αεροπορία είναι μονοθέσια αεροσκάφη, ενώ
το «Rafale B» της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας, αποτελεί τη διθέσια έκδοση του
αεροσκάφους της εταιρείας «Dassault».
Έχουν μήκος 15.27 μέτρα, άνοιγμα φτερών 10.80 μέτρα, ύψος 5.34 μ. και το
σύστημα πρόωσής τους χρησιμοποιεί δύο στρόβιλο-προωθητήρες μετάκαυσης «SCECMA
M88-2», με συνολική δύναμη ώθησης 150 kN (Νιούτον).
Σε ότι αφορά την επιτάχυνση του αεροσκάφους, μπορεί να
φτάσει όρια μεταξύ των +9g με -3.2g (Επιτάχυνση της Βαρύτητας).
Όλα τα συστήματα των γαλλικών «Dassault Rafale»
ελέγχονται μέσω τριών οθονών πολλαπλών λειτουργιών και και το πλευρικό
χειριστήριο τύπου «HOTAS».
Ακόμη, υπάρχει ολογραφική απεικόνιση των δεδομένων στο
κεφάλι του πιλότου του αεροσκάφους (HUD - Heads-Up Display) και η δυνατότητα
καταχώρησης φωνητικών εντολών.
Το σύστημα ελέγχου των «Rafale» χρησιμοποιεί
καθοδηγούμενη τεχνολογία «fly-by-wire», ενός αναλογικού και τριών ψηφιακών
διαύλων. Τα αεροσκάφη αν και δεν χαρακτηρίζονται ως «stealth», μέσω του
σχεδιασμού και των υλικών κατασκευής τους, εκπέμπουν χαμηλά ίχνη στα εχθρικά
ραντάρ.
Παράλληλα, άλλα τμήματα του ηλεκτρικού εξοπλισμού των αεροσκάφών
αποτελούνται από το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και αυτοπροστασίας «SPECTRA»,
το ραντάρ ιχνηλάτησης πολλαπλών στόχων «RBE2» και το σύστημα υπέρυθρης
ακτινοβολίας για ιχνηλάτηση στόχου «OSF», της εταιρειας Thales.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου