Κυριακή 29 Αυγούστου 2021

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ Α. ΚΑΡΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ Ο ΠΑΡΑΒΑΤΗΣ ΚΑΙ Γ΄ΡΑΙΧ Δύο εχθροί του Χριστιανισμού"

 Την συνέντευξη του Αλέξανδρου Καρρά ανέλαβε και πραγματοποίησε ο Γεώργιος Τσουμάνης



1. Ποιος είναι ιδεολογικά και πολιτικά ο Αλέξανδρος Καρράς;

 

Καταρχάς να ευχαριστήσω το ιστολόγιο «Η Πύλη του Ρωμανού» για την φιλοξενία και ιδιαιτέρως εσάς κύριε Τσουμάνη.

 

Δηλώνω εθνικιστής πέρα από την αριστερά και τη δεξιά. Θεωρώ ότι ο εθνικισμός δεν βρίσκεται στα άκρα κι ότι συνδυάζει και την πίστη στο έθνος αλλά και την κοινωνική δικαιοσύνη. Οι έννοιες αριστερά και δεξιά πλέον δεν καλύπτουν την πραγματικότητα και έχουν αλλοιωθεί. Υποστηρίζω μια ομοιογενή εθνική κοινότητα και βιολογικώς και πολιτισμικώς. Υποστηρίζω επίσης την ατομική ελευθερία κι απεχθάνομαι τη μαζικοποίηση και την εξίσωση των ατόμων προς τα κάτω. Πιστεύω ότι τα άτομα πρέπει να αφήνονται ελεύθερα να αξιοποιήσουν τα ταλέντα τους και τις ξεχωριστές τους δυνατότητες, ώστε να επιτύχουν τη μέγιστη εξέλιξή τους και πρόοδό τους εντός της κοινωνίας. Η πρόοδος και η αριστεία των ατόμων που απαρτίζουν μια κοινωνία μοιραία οδηγεί και στην εξύψωση όλου του έθνους. Δεν πιστεύω ότι κάποιο πολίτευμα είναι απόλυτα σωστό ή απόλυτα λάθος, αν εξαιρέσουμε τα ολοκληρωτικά καθεστώτα που πλέον έχουν ξεπεραστεί, κι υποστηρίζω ότι η πρόοδος ενός έθνους κι ενός λαού βασίζεται στην παιδεία. Ένα υψηλό επίπεδο παιδείας δημιουργεί μακροπρόθεσμα μια ανώτερη κοινωνία με ευτυχισμένους ανθρώπους. Με μια ανώτερη παιδεία μοιραία θα βελτιωθεί κι η πολιτική, αφού θα αποτελείται από άτομα, όχι απλώς εκπαιδευμένα σε ένα αντικείμενο ή μια επιστήμη, αλλά και με αξίες, ιδανικά και σεβασμό στην κοινωνία, τους ανθρώπους και το έθνος. Παράλληλα πρέπει να καλλιεργείται  η συλλογική συνείδηση κι η πίστη στο Θεό. Μια άλλη βασική θέση για τον εθνικισμό που εγώ προτείνω είναι ότι πρέπει να αγωνιστούμε για μια ισχυρή μεσαία τάξη. Ο Αριστοτέλης έλεγε ότι η ισχυρή μεσαία τάξη εξασφαλίζει κοινωνική ειρήνη και σταθεροποιεί το πολίτευμα. Πιστεύω επίσης ότι πρέπει να απελευθερωθούμε από το παρελθόν και τη νοσταλγία των περασμένων μεγαλείων. Πρέπει να επιχειρήσουμε να δημιουργήσουμε ένα εθνικό μέλλον που θα βασίζεται στο χτες, αλλά θα αφουγκράζεται την εποχή μας και θα δρα μέσα σε αυτήν με όραμα. Σας μιλάω δηλαδή για μια εθνική κοινότητα του 21ου αιώνα. Η ιστορία δε γυρίζει πίσω, ο τροχός της ιστορίας της ανθρωπότητας προχωρά μόνο μπροστά. Η ιστορική εμπειρία όμως είναι το σημαντικότερο εργαλείο που έχουμε για να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον. Για τον λόγο αυτό προωθώ πλέον ένα εθνικισμό που στηρίζεται στον επιστημονικό λόγο και διέπεται από ευγένεια και αισθητική.

 

 

2. Ποιο είναι το συγγραφικό έργο σου;

 

Μέχρι στιγμής έχω συγγράψει τέσσερα βιβλία. Πρόκειται για το «Σπορά Ιδεών» με μια συλλογή άρθρων μου γύρω από τα εθνικά ιδεώδη και τη διανόηση του ελληνικού εθνικισμού. Το δεύτερο είναι το «Εθνική κοινότητα και Κοσμοπολιτισμός – Μια διαχρονική σύγκρουση». Πρόκειται για το βιβλίο που αποτελεί το στάδιο της πολιτικής μου ωρίμανσης. Στο εν λόγω έργο παρουσιάζω ότι ο εθνικισμός υπήρχε πριν την Γαλλική Επανάσταση. Ξεκινάω από την ελληνική αρχαιότητα και προχωράω σε μια κριτική του Φασισμού και του Εθνικοσοσιαλισμού παρουσιάζοντας ένα πλήθος ιστορικών και ιδεολογικών στοιχείων. Στο τρίτο μέρος του βιβλίου παρουσιάζω τη σύγχρονη πολιτική έκφραση του εθνικισμού παραθέτοντας ομιλίες και δηλώσεις του Τραμπ, του Όρμπαν, του Σαλβίνι, της Λεπέν κ.ά., ενώ παράλληλα αναλύω τις διάφορες τάσεις της Δεξιάς σύμφωνα με τους ορισμούς της πολιτικής επιστήμης. Το τρίτο έργο μου είναι ένα δοκίμιο με τίτλο «Ιουλιανός ο Παραβάτης και Γ' Ράιχ – Δυο εχθροί του χριστιανισμού». Το τέταρτο θα κυκλοφορήσει τις επόμενες ημέρες κι έχει τίτλο «Από την Γαλλική Επανάσταση στον Φασισμό», όπου παρουσιάζω μια διανοητική διαδρομή με αφετηρία το 1789 ως και την εποχή του Μεσοπολέμου ιχνηλατώντας τις πνευματικές ρίζες του φασισμού. Ουσιαστικά καταδεικνύω ότι πολλές ιδέες που σήμερα χαρακτηρίζονται φασιστικές εντοπίζονται και σε άλλα ιδεολογικά και φιλοσοφικά ρεύματα. Ποιος θα τολμούσε να χαρακτηρίσει φασίστα τον Μπακούνιν ή αντισημίτη τον Εβραίο Μαρξ;

 

3. Τι σε οδήγησε να γράψεις το βιβλίο με τίτλο "ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ Ο ΠΑΡΑΒΑΤΗΣ ΚΑΙ Γ' ΡΑΪΧ";

 

Αρχικά σκόπευα να δημοσιεύσω μια σειρά άρθρων για το θέμα αλλά έπειτα σκέφτηκα ότι τέτοιες εργασίες αξίζει να δημοσιεύονται ολοκληρωμένες σε ένα βιβλίο με την δυνατότητα των πολλών υποσημειώσεων. Πρέπει να τονίσω ότι το δυνατό στοιχείο του βιβλίου αυτού είναι οι πολλές παραπομπές του σε πρωτογενείς πηγές. Ένας άλλος λόγος ήταν ότι ήθελα να γνωστοποιήσω την «Επιστολή 51» του Ιουλιανού προς τους Εβραίους. Επιπλέον, ήθελα να καταδείξω ότι οι Ναζί ερμήνευαν την ιστορία με τρόπο που εξυπηρετούσε το αφήγημά τους κι ότι δεν ενδιαφέρονταν για τις λεπτομέρειες. Από την άλλη ήθελα να αποκαλύψω ότι ο Ιουλιανός είχε κάποιες απόψεις για τους Εβραίους και τον Θεό τους που ούτε οι νεοπαγανιστές, αλλά ούτε και οι Ναζί υπολόγισαν. Επίσης, στο βιβλίο παρουσιάζεται το τι πραγματικά ήθελαν να κάνουν στο θρησκευτικό ζήτημα οι Ναζί και τι ακριβώς ήταν ο «θετικός χριστιανισμός».

 

4. Πιστεύεις πως ο ναζισμός και τα παρακλάδια του κυριαρχεί σήμερα στον πατριωτικό - εθνικιστικό χώρο ή μιλάμε για λίγους κι επικίνδυνους γραφικούς;

 

Ο ναζισμός δεν κυριαρχεί στον χώρο, οι νεοναζί είναι λίγοι και γραφικοί, ημιμαθείς με συμπλέγματα και μπολσεβικική ψυχοσύνθεση. Κατά κύριο λόγο πρόκειται για έναν χώρο που έχει θεοποιήσει τον Αδόλφο Χίτλερ, δεν μιλάμε δηλαδή για εθνικοσιαλιστές, είναι απλώς χιτλερικοί, προσωπολάτρες. Ναζιστικές αντιλήψεις όμως εντοπίζονται ακόμα και σε άτομα που δεν είναι χιτλερικοί και αντιπαθούν το ναζισμό. Ο ναζιστικός χώρος δεν είναι επικίνδυνος, είναι απλά ενοχλητικός και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με ολοκληρωτικές μεθόδους και νομικά μέσα. Το ίδιο πιστεύω και για τον κομμουνισμό. Πρέπει να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Ουγγαρίας και της Πολωνίας, όπως έδειξα και στο βιβλίο μου «Εθνική κοινότητα και Κοσμοπολιτισμός», και να θεσπιστεί νόμος που να απαγορεύει τα σύμβολα και τη διακίνηση των ιδεών αυτών των δύο εγκληματικών και μισανθρωπικών ιδεολογιών. Όμως μεγαλύτερος εχθρός του χώρου μας ήταν και είναι η Νέα Δημοκρατία, ενώ όπως έχω αποδείξει προσφάτως ο νεοναζιστικός συρφετός υπονομεύει εκ των έσω τον χώρο των εθνικιστών χρησιμοποιώντας την ανθελληνική προπαγάνδα των κομμουνιστών. Πρέπει οι εθνικιστές να είναι πολύ προσεκτικοί. Ο πραγματικός εθνικισμός βάλλεται από δύο πλευρές, τη Νέα Δημοκρατία και το νεοναζιστικό χώρο. Εμείς μαχόμαστε  εναντίον και των δύο.

 

5. Ο Ιουλιανός θεωρείς πως είναι μια παρεξηγημένη προσωπικότητα κι αν ναι τι βαθμό ευθύνης έχει ο Χίτλερ και ο Ναζισμός;

 

Ο Ιουλιανός ήταν ένας ρομαντικός. Έζησε σε μια εποχή που οι αρχαίες θρησκείες είχαν παρακμάσει και πεθάνει κι αυτό αρνήθηκε να το δεχτεί. Όλα στη ζωή κάνουν ένα κύκλο ακμής και παρακμής. Στην περίοδο της παρακμής επέρχεται η σήψη και γεννιέται κάτι νέο που φέρνει μέσα του στοιχεία από εκείνο που παρήκμασε και πέθανε. Δε γίνεται όμως με κανένα τρόπο να γυρίσει πίσω ο τροχός της ιστορίας. Ο Ιουλιανός δεν μπόρεσε να το καταλάβει, αρνήθηκε να το δεχτεί και δεν κατανόησε την ηρακλείτεια ρήση «τα πάντα ρει»...

 

6. Οι νεοπαγανιστές μπορούμε να πούμε πως ανήκουν σε συγκεριμένο ιδεολογικό χώρο ή είναι κάτι ευρύτερο;

 

Είναι κατά κύριο λόγο αντιχριστιανοί κι έπειτα οτιδήποτε άλλο. Υπήρξε μια εποχή που είχαν απήχηση τα αφηγήματά τους λόγω της τηλεοπτικής προβολής. Σε διάφορες εκπομπές στήνονταν πάνελ συγκρούσεων με νεοπαγανιστές και χριστιανούς. Αυτός ο κύκλος έχει κλείσει πλέον. Το νεοπαγανισμό τον έχουν χρησιμοποιήσει οι κάθε λογής άθεοι, οι μαρξιστές και οι αναρχικοί, ώστε να χτυπήσουν το χριστιανικό αίσθημα του ελληνικού έθνους και την παράδοση. Όμως δεν υπάρχουν μόνο τέτοιοι στον χώρο των νεοπαγανιστών, υπάρχουν και πολλοί ρομαντικοί και νοσταλγοί του αρχαίου μεγαλείου που αγαπούν το έθνος. Γενικώς όμως ο νεοπαγανισμός είναι κάτι πολύ αφηρημένο και σε μερικά χρόνια θα εξαφανιστεί εντελώς σα φαινόμενο. Κανένας σοβαρός άνθρωπος δε γίνεται να πιστεύει ότι ήρθαμε από τον Σείριο ή ότι όλη η ανθρωπότητα έχει ελληνική καταγωγή κι ότι το ιχώρ μας ξεχωρίζει από τους άλλους ανθρώπους. Αυτά είναι γελοιότητες που απεθύνονται σε ανθρώπους χαμηλής μόρφωσης.

 

7. Θεωρείς πως ψυχοπαθής ήταν ο Χίτλερ ή ένας Έλληνας Χριστιανός που δηλώνει νοσταλγός του;

 

Ένας Έλληνας Χριστιανός δεν είναι χιτλερικός, οι νεοναζί είναι φανατικοί αντιχριστιανοί και σε πολλές περιπτώσεις εωσφοριστές ή και σατανιστές ακόμη. Ο Χίτλερ πίστευε ότι ήταν σταλμένος από τη Θεία Πρόνοια, άρα ήταν ψυχοπαθής κι αυτές του οι φαντασιώσεις τον οδήγησαν στο ολοκαύτωμά του, με τις οποίες συμπαρέσυρε ολόκληρη την Ευρώπη και τα εθνικά ιδανικά στο χάος του μεταπολεμικού κόσμου. Η Γερμανία ήταν ανέκαθεν ο εχθρός της Ευρώπης και του Ελληνισμού, ένας εχθρός εντός της ηπείρου μας μάλιστα.

 

8. Τι μας ετοιμάζεις ακόμη εσύ προσωπικά αλλά και οι Εκδόσεις ΕΚΤΩΡ;

 

Έρχονται πολλές καινοτόμες εκδόσεις και πολύ ενδιαφέρουσες συνεργασίες. Επίσης, στο κανάλι «Τρίτος Δρόμος» θα γίνουν διαλέξεις κι εκπομπές με πολλούς εκλεκτούς καλεσμένους κι επιστήμονες. Πολιτικές ιδεολογίες, Συνταγματικό Δίκαιο, Βιολογία, η έννοια της δημοκρατίας κι η οικονομική επιστήμη θα είναι τα κύρια θέματα. Ξεκινήσαμε ήδη με τον Μάνο Χατζηδάκη μια συζήτηση γύρω από το Σύνταγμα 1968/73 του Γεωργίου Παπαδόπουλου με το οποίο θα οδηγούσε τη χώρα από τη Δικτατορία σε μια Προεδρική Δημοκρατία. Στην εκπομπή αυτή κάνουμε σύγκριση του δικού του Συντάγματος με αυτό που έχουμε σήμερα στη Μεταπολίτευση, δηλαδή πρόκειται για μια συζήτηση γύρω από το Συνταγματικό Δίκαιο. Επίσης, τον Οκτώβριο θα κυκλοφορήσει το πέμπτο βιβλίο μου και θα αφορά την εξωτερική πολιτική της Ελλάδος κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου από τον Βενιζέλο ως τον Μεταξά.

1 σχόλιο: