Καταργείται η κατηγοριοποίηση σχολών σε «πράσινες» και «κόκκινες» που είχε θεσπίσει η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε μία προσπάθεια να περάσει στοιχεία ελεύθερης πρόσβασης σε τμήματα των ΑΕΙ, έστω και αν αυτή θα αφορούσε μόνο τμήματα που ήταν στα αζήτητα και στα οποία εισάγονταν υποψήφιοι με βαθμούς 3 και 4.
Ως εκ τούτου, κανένας μαθητής της Γ΄ λυκείου την ερχόμενη χρονιά δεν θα εισαχθεί χωρίς εξετάσεις στα ΑΕΙ της χώρας.
Το τέλος της κατηγοριοποίησης των τμημάτων που εντάσσονται στο μηχανογραφικό δελτίο σε «πράσινα» και «κόκκινα» σημαίνει στην πράξη ότι όλοι οι υποψήφιοι, ανεξαιρέτως σε ποιες σχολές στοχεύουν θα πρέπει να περάσουν από τη… βάσανο των πανελλαδικών, να βαθμολογηθούν και εν συνεχεία να γίνει η κατάταξή τους στα τμήματα.
Επαναφορά της βάσης του 10
Παρά το γεγονός ότι η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έχει εκφράσει τη βούληση της κυβέρνησης για επαναφορά του βαθμολογικού πλαφόν, ως προαπαιτούμενο για εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, όπως όλα δείχνουν, και την ερχόμενη χρονιά, πιθανότατα εκατοντάδες φοιτητές θα ανοίξουν τις «πύλες» των ΑΕΙ με βαθμούς κάτω του 10.
Μιλώντας στα «ΝΕΑ» η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε στην επικείμενη επαναφορά της βάσης του 10 ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή στα τμήματα και τις σχολές των ΑΕΙ, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι είναι παράλογο να εισάγονται φοιτητές με βαθμούς 3 και 4.
Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το βαθμολογικό πλαφόν
Στους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας εντάσσεται, καταρχήν, η επαναφορά μιας ελάχιστης βαθμολογικής βάσης ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή φοιτητών στα ΑΕΙ. «Είναι παράλογο να εισάγονται φοιτητές με 3 και 4 στα ΑΕΙ. Θα δούμε πότε θα επαναφέρουμε τη βάση του 10, ως προαπαιτούμενο για εισαγωγή στα πανεπιστήμια» τόνισε.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο στάδιο είναι να δώσει τη δυνατότητα στα ίδια τα ιδρύματα να θέτουν και αυτά με τη σειρά τους τη δυνατότητα να καθορίζουν τη δική τους βάση εισαγωγής, η οποία θα μπορεί να υψηλότερη από αυτή που θα έχει θεσπίσει το υπουργείο.
Για τους παλιούς απόφοιτους των λυκείων, που θα θελήσουν να ξαναδώσουν πανελλαδικές τον Ιούνιο το υπουργείο αποφάσισε να τους δώσει δυο επιλογές. Να επιλέξουν δηλαδή οι ίδιοι αν θέλουν να εξετασθούν με το παλιό σύστημα ή να δώσουν εξετάσεις με το νέο σύστημα, που θα ισχύσει το 2020 για πρώτη φορά, σύμφωνα με το Έθνος. Τη δυνατότητα επιλογής θα έχουν οι υποψήφιοι κατά την περίοδο υποβολής αιτήσεων -δηλώσεων των υποψηφίων Γενικού Λυκείου. Οι υποψήφιοι, που θα επιλέξουν το παλαιό σύστημα θα διεκδικήσουν ειδικό ποσοστό θέσεων.
Συνεπώς, οι μαθητές που φοιτούν φέτος στη Γ’ Λυκείου θα πρέπει να ξέρουν ότι μετά τις Πανελλαδικές, και αφού πάρουν τους βαθμούς τους, θα συμπληρώσουν το μηχανογραφικό, επιλέγοντας όσα τμήματα επιθυμούν από το επιστημονικό τους πεδίο.
Για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προσμετράται κατά 90% ο μέσος όρος των βαθμών στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και κατά 10% ο βαθμός απολυτηρίου της τρίτης τάξης. Κατ’ εξαίρεση, το επόμενο έτος (2020-2021) ο βαθμός απολυτηρίου δεν θα υπολογιστεί. Αν με τη βαθμολογία που έχει επιτύχει ο υποψήφιος μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες από μια σχολές ή τμήματα, εισάγεται σε εκείνο που έχει προσδιορίσει σε υψηλότερη θέση στο μηχανογραφικό.
Ο αριθμός των εισακτέων θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση στα μέσα Απριλίου ύστερα από γνώμη των τμημάτων και αναμένεται να είναι μειωμένος, αφού οι παρατάσεις που θα δώσουν τα ΑΕΙ θα λαμβάνονται υπόψη από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Στη μείωση του αριθμού των εισακτέων στα πανεπιστήμια προσανατολίζεται η κυβέρνηση, και μάλιστα από την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά 2020-2021. Το γεγονός αυτό θα επηρεάσει άμεσα τους μαθητές οι οποίοι φοιτούν αυτήν τη στιγμή στη Γ’ Λυκείου και θα δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις τον Ιούνιο, οι οποίοι θα βρεθούν μπροστά σε περιορισμένο αριθμό θέσεων στα τμήματα όπου θα θελήσουν να εισαχθούν.
Αυτό σημαίνει ότι οι περίπου 100.000 απόφοιτοι των λυκείων θα χρειαστεί να εντείνουν την προσπάθειά τους, καθώς ο ανταγωνισμός για την κατάκτηση μιας θέσης θα είναι ιδιαίτερα σκληρός, σύμφωνα με το Έθνος.
«Πρέπει να μπει ένα τέλος στη μικροπολιτική διαχείριση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου χωρίς να εξασφαλίζονται οι ανάλογοι πόροι υπήρχε συνεχής αύξηση του αριθμού εισακτέων» τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας και υπογράμμισε: «Εμείς ως νέα πολιτική ηγεσία έχουμε δηλώσει ξεκάθαρα ότι θα λάβουμε υπ’ όψιν τον αριθμό των εισακτέων που θα μας δώσει κάθε πανεπιστήμιο, τμήμα και σχολή. Επειδή υπηρετώ είκοσι πέντε χρόνια στο πανεπιστήμιο, επιτρέψτε μου να φέρω το εξής αρνητικό παράδειγμα: Τα πανεπιστήμια διαχρονικά υποβάλλουν τις προτάσεις τους, τις εισηγήσεις για τον αριθμό εισακτέων, τις οποίες οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας δεν ακούν. Τα ιδρύματα γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ποιον αριθμό φοιτητών μπορούν να εκπαιδεύσουν και μέσω του στρατηγικού σχεδιασμού μπορούμε να εξασφαλίσουμε επαγγελματική προοπτική στους αποφοίτους των πανεπιστημίων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου