Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022

Έκθεση Αλέξανδρου Πατούλη «ΤΟ ’21 ΜΟΥ» Συνέντευξη στον Ανδρέα Νικολόπουλο

 

Στο Μουσείο Φιλελληνισμού έως τα μέσα Απριλίου φιλοξενείτε η έκθεση «Το ’21 μου», του μαθητή της β’ λυκείου Αλ. Πατούλη. Πρόκειται για μία σημαντική συλλογή έργων τέχνης του 19ου και 20ου αι. με αντικείμενο την Εθνική Παλιγγενεσία.

Το Kalamatatimes συζήτησε με το νεαρό συλλέκτη, βγάζοντας και μία είδηση με έντονο τοπικό ενδιαφέρον.


1) Τι σημαίνει για εσένα η Εθνική Παλιγγενεσία;

Κατά την άποψη μου η επανάσταση του 1821 ήταν απλούστατα η συνέχεια των παρά πολλών προηγούμενων προσπαθειών που είχαν λάβει χώρα για την απελευθέρωση του έθνους. Παρά το γεγονός ότι αυτά τα προεπαναστατικά κινήματα καταπνίγηκαν στο αίμα, άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στις επόμενες γενιές των σκλαβωμένων Ελλήνων, οι οποίοι έλαβαν την σκυτάλη του αγώνα. Η επανάσταση του 1821 σημαίνει για εμένα πως οι Έλληνες όντες ενωμένοι είναι
πολύ δύσκολο να νικηθούν. Ίσως και ακατόρθωτο…

2) Πες μας λίγα λόγια για την έκθεσή σου με τίτλο «Το ’21 μου»

Η έκθεση «Το ’21 μου» είναι το δικό μου ευχαριστώ προς όλους εκείνους που αγωνίστηκαν για την ελευθερία της πατρίδας μας. Γνωστούς η αγνώστους, Έλληνες η μη. Στην έκθεση αυτή, που είναι μάλιστα η πρώτη μου, μπορεί κανείς να εντοπίσει 17 έργα τέχνης ολοκληρωτικά αφιερωμένα στην ελληνική επανάσταση, τα οποία με κόπο και μεράκι έχω συλλέξει. Την έκθεση στεγάζει το Μουσείο Φιλελληνισμού στη Νέα Φιλοθέη και θα παραμείνει εντός του μουσείου έως τις 15 Απριλίου 2022.

3) Ποτέ και πως σου ήρθε η ιδέα της έκθεσης;

Η ιδέα του να εκθέσω τα έργα που διαθέτω σχετικά με την ελληνική επανάσταση σε έναν επισκέψιμο χώρο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του περασμένου χρόνου, καθώς ήθελα και εγώ να δημιουργήσω μια κατάσταση μνήμης του αγώνα. Η αγάπη μου προς την πατρίδα και το 1821 με ώθησε στο να συλλέξω έργα τέχνης.

4) Γνωρίζεις την πρωτοβουλία αναστύλωσης του σχολείου της Πολιανής και μετατροπής του σε Μουσείο Παπαφλέσσα -Αναγνωσταρα. Θα δούμε κάποιο έργο σου να εκτίθεται εκεί, με την αποπεράτωση του;

Πράγματι γνωρίζω αυτό το όραμα και θα το υποστηρίξω όσο μπορώ. Όταν οι διαδικασίες διαμόρφωσης του χώρου τελειώσουν, δεσμεύομαι πως θα παραχωρήσω στο μουσείο ορισμένα έργα που διαθέτω και απεικονίζουν την ηρωική μορφή του Παπαφλέσσα.

5) Σε κατ’ιδίαν συζητήσεις που έχουμε κάνει, μου έχεις εκφράσει το θαυμασμό σου για τους Μεσσήνιους ήρωες. Ποιους ξεχωρίζεις;

Είναι πολλοί οι ήρωες με καταγωγή από την Μεσσηνία που θαυμάζω, ωστόσο θα σταθώ στον Μητροπέτροβα. Ο Μητροπέτροβας υπήρξε αγωνιστής των ορλωφικών αλλά και της επαναστάσεως του 1821. Φτάνει μονάχα να αναφέρω πως το ξεκίνημα της επανάστασης θα βρει τον Μητροπέτροβα στην προχωρημένη ηλικία των 78, κάτι το οποίο όμως δεν θα τον απωθήσει από το να πολεμήσει για δεύτερη φορά στην ζωή του υπέρ πίστεως και πατρίδος και μάλιστα ως οπλαρχηγός. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γέρος του Μοριά έτρεφε τυφλή εμπιστοσύνη προς το πρόσωπο του Μητροπέρτοβα, καθώς ο δεύτερος είχε σταθεί στο πλευρό του ως πατέρας και διδάσκαλος. Πέθανε ετών 92

ΠΗΓΗ:https://www.kalamatatimes.gr/ekthesi-alexandroy-patoyli-to-21-moy-synenteyxi-ston-andrea-nikolopoylo/?fbclid=IwAR23w0v0GnlcC71ZhRh5hedoAnLc-gFpQjqLgZmAjOAS3Zk6MBZ6KKzdL_E

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου