Η διαδικασία επιλογής υποδιευθυντών, μια απλή διαδικασία, στην οποία ποτέ δεν παρατηρούνταν διαδικαστικά προβλήματα κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Φ.361.22/70/141867/Ε3/29-8-2017, εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, δεν μπορεί κάποιος εκπαιδευτικός να είναι υποψήφιος για τη θέση υποδιευθυντή αν έχει κριθεί υπεράριθμος.
Όπως είναι γνωστό η κρίση της υπεραριθμίας γίνεται στη βάση της οργανικότητας, ασχέτως αν κάποιος μπορεί να συμπληρώνει λειτουργικά το ωράριό του.
Τις τελευταίες ημέρες όμως έχει δημιουργηθεί μία σύγχυση καθώς κάποιοι εκπαιδευτικοί που έχουν κριθεί υπεράριθμοι αλλά μπορεί να συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο της οργανικής τους θέσης, γιατί κάποιος άλλος εκπαιδευτικός απουσιάζει προσωρινά, π.χ. με απόσπαση, ζητούν να μπορούν να είναι και εκείνοι υποψήφιοι.
Η σύγχυση αυτή επιτάθηκε μετά από μία διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου και συγκεκριμένα με την Φ.361.22/72/145521/Ε3/4-9-2017, σύμφωνα με την οποία αναφέρεται ότι " … όσον αφορά στο κριτήριο της υπεραριθμίας αυτό κρίνεται κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων".
Χωρίς λόγο και παρά τη ρητή αναφορά τόσο στην εγκύκλιο όσο και στο νόμο 4327/2015, η εγκύκλιος αυτή, ερμηνεύεται από κάποιους διευθυντές εκπαίδευσης ότι ακόμη και οι εκπαιδευτικοί που έχουν κριθεί ως οργανικά υπεράριθμοι αλλά συμπληρώνουν το ωράριό τους, έχουν δικαίωμα υποψηφιότητας για τη θέση του υποδιευθυντή.
Το ζήτημα καθίσταται ακόμη πιο περίπλοκο καθώς δεν είναι διευκρινισμένο αν ο διευθυντής του σχολείου στον οποίο υποβάλλονται οι αιτήσεις υποψηφίων διευθυντών είναι αρμόδιος να απορρίψει ή όχι την αίτηση.
Επίσης με δεδομένο ότι το υπουργείο δεν έχει αποστείλει σαφείς οδηγίες, εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι σε άλλες διευθύνσεις εκπαίδευσης οργανικά υπεράριθμοι θα συμμετέχουν στη διαδικασία και σε άλλες όχι.
Επιπρόσθετα, όπως εύκολα μπορεί να φαντασθεί κανείς, μέσα στα σχολεία, θα υπάρξουν διενέξεις, ενστάσεις και δικαστικές προσφυγές, με άκρως αρνητικές συνέπειες για το σχολικό κλίμα. Και αυτό για ένα ζήτημα ξεκάθαρο στο νόμο.
Το υπουργείο οφείλει τάχιστα να διευκρινίσει τη διαδικασία, ώστε να τηρηθεί η νομοθεσία και όλα τα σχολεία να λειτουργήσουν στο ίδιο πλαίσιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου