Τόσο η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως όσο και η υφυπουργός,Σοφία Ζαχαράκη δεν επιθυμούν σε καμία περίπτωση τον αιφνιδιασμό γνωρίζοντας πολύ καλά ότι σε κάθε περίπτωση τόσο οι μαθητές όσο και οι γονείς τους είναι πάντα πολύ επιφυλακτικοί ως προς κάθε πιθανή προωθούμενη αλλαγή.
«Θα κρατήσουμε ό,τι θετικό και θα αλλάξουμε ό,τι χρειάζεται πάντα σε συνεννόηση με εκπαιδευτικούς, τους φορείς της εκπαίδευσης, τους μαθητές και τους γονείς τους», δηλώνει ξεκάθαρα η κα Σοφία Ζαχαράκη.
Οι προωθούμενες αλλαγές έχουν ξεκάθαρα τη στήριξη του μεγάρου Μαξίμου και προσωπικά του πρωθυπουργού, ο οποίος επανειλημμένα έχει δηλώσει ότι η Παιδεία αποτελεί για τον ίδιο προτεραιότητα. Το απέδειξε στην πράξη παρουσίαζοντας ο ίδιος το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας στον εν λόγω τομέα το Νοέμβριο του 2018 αλλά και συμβολικά επισκεπτόμενος πρώτα από όλα τα υπόλοιπα υπουργεία αυτό της Παιδείας, αμέσως μετά τις εκλογές και την επίσημη ανάληψη των καθηκόντων του.
Κρίσιμο θέμα με πολλές πτυχές αποτελεί η επιλογή της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών και τη μετάβαση σε ένα διαφορετικό μοντέλο, έτσι ώστε να μην ανοίξουν νέες πληγές ανάμεσα στο υπουργείο και την Εκκλησία.
Αυτός ήταν και ο λόγος που η κα Κεραμέως συναντήθηκε με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο καθώς προσωπική της επιθυμία και επιδίωξη είναι να διεξαχθεί μια νέα συζήτηση με την ηγεσία της Εκκλησίας δίχως προαπαιτούμενα και ιδεοληψίες έτσι ώστε να επουλωθούν το ταχύτερο δυνατό οι όποιες πληγές άνοιξαν το προηγούμενο διάστημα.
Τότε δηλαδή που πολιτεία και Εκκλησία ήταν σε μια διαρκή ένταση. Η επιλογή της νέας υπουργού Παιδείας να στείλει το μήνυμα στους ιεράρχες και τους κληρικούς στο σύνολο τους ότι δεν τίθενται σε κίνδυνο τα μισθολογικά και τα εργασιακά τους θέματα σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί τυχαία, καθώς επιθυμούσε να καταδείξει την πρόθεση της κυβέρνησης να πορευτεί απέναντι στην εκκλησία χωρίς δογματισμούς και προκαταλήψεις.
Και δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι αυτό που απαιτείται πάνω από όλα είναι σταθερότητα και ομαλότητα. Παρ’ όλα αυτά, παραμένει στην εποχή της νέας διακυβέρνησης ένα υπουργείο πρώτης γραμμής το οποίο δείχνει να χρειάζεται επειγόντως μεταρρυθμίσεις, σε συνεννόηση ωστόσο σε κάθε περίπτωση με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Η αρμόδια υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη είναι βαθιά γνώστρια του τομέα αυτού και βρίσκεται καθημερινά στο γραφείο της μέχρι αργά το βράδυ προσπαθώντας -σε αγαστή συνεργασία με τη Νίκη Κεραμέως- να αφήσει το θετικό της αποτύπωμα ώστε η Παιδεία στη χώρα να επιστρέψει σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Άλλωστε η χώρα διαθέτει άρτιους επιστήμονες και επομένως τη γνώση, παρατηρούνται ωστόσο αρκετές ελλείψεις στην υποδομή. Γι’ αυτό και στις πρώτες προτεραιότητες της ηγεσίας του υπουργείου είναι η ολοκλήρωση τουδιαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ για την κάλυψη θέσεων εργασίας στο διδακτικό προσωπικό ενώ ένα μέτρο που εξετάζεται με μεγάλη προσοχή είναι και οι μεταβολές στη διδακτέα ύλη για τις εισαγωγικές εξετάσεις με στόχο τη μείωση των μαθημάτων.
Ακόμη στις προθέσεις της κα Ζαχαράκη είναι να ρυθμιστούν εκ νέου – και όπου υπάρχει πραγματική ανάγκη – τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, να προχωρήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αλλά και να καταρτιστεί το νέο πρόγραμμα σπουδών για το 2020, να ενισχυθούν τα ολοήμερα σχολεία και να βελτιωθεί ο τρόπος επιλογής των εκπαιδευτών παράλληλα με τον διορισμό μόνιμου προσωπικού.
Τόσο η υπουργός παιδείας όσο και η υφυπουργός έχουν κοινό στόχο να καταστήσουν την Παιδεία της χώρας ελκυστική -σε επίπεδο πανεπιστημιακό- για τους ξένους φοιτητές αλλά την ίδια ώρα να προσφέρουν στους Έλληνες φοιτητές μια διαφορική ποιότητα εκπαίδευσης.«Θα κρατήσουμε ό,τι θετικό και θα αλλάξουμε ό,τι χρειάζεται πάντα σε συνεννόηση με εκπαιδευτικούς, τους φορείς της εκπαίδευσης, τους μαθητές και τους γονείς τους», δηλώνει ξεκάθαρα η κα Σοφία Ζαχαράκη.
Οι προωθούμενες αλλαγές έχουν ξεκάθαρα τη στήριξη του μεγάρου Μαξίμου και προσωπικά του πρωθυπουργού, ο οποίος επανειλημμένα έχει δηλώσει ότι η Παιδεία αποτελεί για τον ίδιο προτεραιότητα. Το απέδειξε στην πράξη παρουσίαζοντας ο ίδιος το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας στον εν λόγω τομέα το Νοέμβριο του 2018 αλλά και συμβολικά επισκεπτόμενος πρώτα από όλα τα υπόλοιπα υπουργεία αυτό της Παιδείας, αμέσως μετά τις εκλογές και την επίσημη ανάληψη των καθηκόντων του.
Κρίσιμο θέμα με πολλές πτυχές αποτελεί η επιλογή της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών και τη μετάβαση σε ένα διαφορετικό μοντέλο, έτσι ώστε να μην ανοίξουν νέες πληγές ανάμεσα στο υπουργείο και την Εκκλησία.
Αυτός ήταν και ο λόγος που η κα Κεραμέως συναντήθηκε με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο καθώς προσωπική της επιθυμία και επιδίωξη είναι να διεξαχθεί μια νέα συζήτηση με την ηγεσία της Εκκλησίας δίχως προαπαιτούμενα και ιδεοληψίες έτσι ώστε να επουλωθούν το ταχύτερο δυνατό οι όποιες πληγές άνοιξαν το προηγούμενο διάστημα.
Τότε δηλαδή που πολιτεία και Εκκλησία ήταν σε μια διαρκή ένταση. Η επιλογή της νέας υπουργού Παιδείας να στείλει το μήνυμα στους ιεράρχες και τους κληρικούς στο σύνολο τους ότι δεν τίθενται σε κίνδυνο τα μισθολογικά και τα εργασιακά τους θέματα σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί τυχαία, καθώς επιθυμούσε να καταδείξει την πρόθεση της κυβέρνησης να πορευτεί απέναντι στην εκκλησία χωρίς δογματισμούς και προκαταλήψεις.
Μείωση της διδακτέας ύλης
Το υπουργείο Παιδείας βρέθηκε τα προηγούμενα χρόνια στο επίκεντρο πολλών αλλαγών αλλά και ελλείψεων τόσο σε διδακτικό προσωπικό όσο και σε υποδομές καθώς δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου μαθητές έκαναν μάθημα με φωτοτυπίες ή που σχολικές αίθουσες δεν ήταν διαθέσιμες για μάθημα.Και δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι αυτό που απαιτείται πάνω από όλα είναι σταθερότητα και ομαλότητα. Παρ’ όλα αυτά, παραμένει στην εποχή της νέας διακυβέρνησης ένα υπουργείο πρώτης γραμμής το οποίο δείχνει να χρειάζεται επειγόντως μεταρρυθμίσεις, σε συνεννόηση ωστόσο σε κάθε περίπτωση με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Η αρμόδια υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη είναι βαθιά γνώστρια του τομέα αυτού και βρίσκεται καθημερινά στο γραφείο της μέχρι αργά το βράδυ προσπαθώντας -σε αγαστή συνεργασία με τη Νίκη Κεραμέως- να αφήσει το θετικό της αποτύπωμα ώστε η Παιδεία στη χώρα να επιστρέψει σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Άλλωστε η χώρα διαθέτει άρτιους επιστήμονες και επομένως τη γνώση, παρατηρούνται ωστόσο αρκετές ελλείψεις στην υποδομή. Γι’ αυτό και στις πρώτες προτεραιότητες της ηγεσίας του υπουργείου είναι η ολοκλήρωση τουδιαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ για την κάλυψη θέσεων εργασίας στο διδακτικό προσωπικό ενώ ένα μέτρο που εξετάζεται με μεγάλη προσοχή είναι και οι μεταβολές στη διδακτέα ύλη για τις εισαγωγικές εξετάσεις με στόχο τη μείωση των μαθημάτων.
Ακόμη στις προθέσεις της κα Ζαχαράκη είναι να ρυθμιστούν εκ νέου – και όπου υπάρχει πραγματική ανάγκη – τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, να προχωρήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αλλά και να καταρτιστεί το νέο πρόγραμμα σπουδών για το 2020, να ενισχυθούν τα ολοήμερα σχολεία και να βελτιωθεί ο τρόπος επιλογής των εκπαιδευτών παράλληλα με τον διορισμό μόνιμου προσωπικού.
Κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου
Για το σκοπό αυτό ένα από τα πρώτα μέτρα που θέλει να προχωρήσει το υπουργείο σε συνεννόηση και συνεργασία με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τα συναρμόδια υπουργεία είναι η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου με στόχο την ασφάλεια των φοιτητών και την ανεμπόδιστη άσκηση καθηκόντων των καθηγητών.
Δεν είναι λίγες άλλωστε οι περιπτώσεις που στους πανεπιστημιακούς χώρους κινδυνεύει λόγο ανομίας και παραβατικότητας ακόμη και η σωματική τους ακεραιότητα. Το στοίχημα των δύο κυριών είναι να δοθεί επιστημονική αίγλη στα ελληνικά πανεπιστήμια αλλά και να τραφούν κύτταρα μόρφωσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το αν θα τα καταφέρουν ή όχι μένει να φανεί, ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι και οι δυο έχουν θέσει στόχους και δείχνουν να διαθέτουν σοβαρές προθέσεις ώστε η πολιτική τους βούληση να αποτυπωθεί στο μεταρρυθμιστικό τους έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου