Τα πάνω κάτω αναμένεται να φέρει ο νέος τρόπος μετρήσεων των εκπομπών ρύπων CO2, που αναμένεται να εφαρμοστεί σε όλη την Ε.Ε. από το Φθινόπωρο, κάτι που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψιν η Ελληνική Κυβέρνηση…
πριν προβεί στις όποιες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας -όπως ανακοίνωσε η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου (ΔΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ). Γιατί με τη νέα εφαρμογή των μετρήσεων αλλά και με τις επικείμενες αλλαγές της Κυβέρνησης, υπάρχει ο κίνδυνος σε συγκεκριμένα αυτοκίνητα (και όχι απαραίτητα μεγάλα και ακριβά) τα τέλη να αυξηθούν ακόμα και 200%…
Το νέο σύστημα μέτρησης ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα εφαρμοστεί από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη από τον Σεπτέμβριο του 2018. Σύμφωνα μ’ αυτόν οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα είναι πιο κοντά στη πραγματικότητα – στα δεδομένα μετακίνησης των Ευρωπαίων- οπότε κατά προέκταση αναμένεται αύξηση των ανακοινώσιμων τιμών από 5 έως και 30%, σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα. Αυτό συνεπάγεται ότι αντίστοιχα θα αυξηθούν και οι όποιοι φόροι σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα (στην Ελλάδα το ΕΤΤ) αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας. Σημειώστε πως οι νέες μετρήσεις σταδιακά θα εφαρμοστούν και σε αυτοκίνητα παλαιότερων εκδόσεων.
Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, τα αυτοκίνητα που αναμένεται να επιβαρυνθούν πολύ περισσότερο από τις συγκεκριμένες αλλαγές είναι αυτά με κινητήρα βενζίνης και λιγότερο με αυτά του πετρελαίου, αφού οι δεύτεροι εκπέμπουν λιγότερους C02 σε σχέση με τους πρώτους, οπότε θα επηρεαστούν από την αύξηση περισσότερο.
Τα νέα δεδομένα αναμένεται να φέρουν τα πάνω κάτω στην επιβολή των ανάλογων φόρων και των τελών κυκλοφορίας, κάτι που θα πρέπει να λάβει σοβαρά η Ελληνική Κυβέρνηση πριν προχωρήσει στο σχέδιο αλλαγής του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Επιβάλλεται λοιπόν η επικοινωνία της Κυβέρνησης με τον ανάλογο Σύνδεσμο (ΣΕΑΑ) στη χώρα μας, ώστε να έχει την ανάλογη ενημέρωση.
Το ισχύει σήμερα στις μετρήσεις ρύπων
Το ισχύει σήμερα στις μετρήσεις ρύπων
Σήμερα για τον υπολογισμό της εργοστασιακής κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων χρησιμοποιείται το πρότυπο NEDC (New European Driving Cycle). Στην πράξη πρόκειται για ένα πρωτόκολλο που όπως έχει αποδειχτεί διαφέρει από την πραγματικότητα κίνησης των οχημάτων στους δρόμους και έτσι τα εργοστασιακά νούμερα έχουν αποκλίσεις στις εκπομπές ρύπων και στην κατανάλωση, από ότι συμβαίνει στην πραγματικότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου