Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, τοποθετούμενη στο πλαίσιο της κοινής συνεδρίασης των Διαρκών Επιτροπών Κοινωνικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής επί των διατάξεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναφέρθηκε στο ζήτημα της κάλυψης όλων των θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Η Υπουργός παρέθεσε αριθμητικά στοιχεία, που καταδεικνύουν ότι το Υπουργείο έχει ανταποκριθεί τάχιστα και αποτελεσματικά στην κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, παρά το γεγονός ότι αυτές φέτος εκτοξεύθηκαν, εξ αιτίας των επιλογών της προηγούμενης Κυβέρνησης, επιλογές προχειρότητας και ελλιπούς προγραμματισμού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Η απερχόμενη ηγεσία του Υπουργείου, επέφερε μια σειρά από αλλαγές χωρίς να προβλέψει τη συνακόλουθη ραγδαία αύξηση στις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Ορισμένες από τις αλλαγές αυτές είναι οι κάτωθι:
1. Εισαγωγή της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε 116 Δήμους της χώρας χωρίς την πρόβλεψη των αναγκαίων πιστώσεων για την κάλυψη πρόσληψης νηπιαγωγών.
2. Μείωση από 25 σε 22 μαθητές ανά τμήμα στην Α’ Δημοτικού που αύξησε τον αριθμό των τμημάτων συμπαρασύροντας πρόσθετες ανάγκες σε προσωπικό.
3. Προσθήκη 4ης Ομάδας Προσανατολισμού στην Γ Λυκείου η οποία δημιούργησε επιπλέον – κυρίως ολιγομελή – τμήματα σε όλη την Επικράτεια.
4. Υποχρεωτικά 7ωρα στα μαθήματα κατεύθυνσης και εκτόξευση αναγκών σε συγκεκριμένες ειδικότητες.
5. Κατάργηση της διπλής μοριοδότησης για τους υπηρετούντες σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, που ήρε κίνητρο μετακίνησης εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές.
6. Σημαντική μείωση της ποινής για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δεν παρουσιάζονται.
1. Εισαγωγή της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε 116 Δήμους της χώρας χωρίς την πρόβλεψη των αναγκαίων πιστώσεων για την κάλυψη πρόσληψης νηπιαγωγών.
2. Μείωση από 25 σε 22 μαθητές ανά τμήμα στην Α’ Δημοτικού που αύξησε τον αριθμό των τμημάτων συμπαρασύροντας πρόσθετες ανάγκες σε προσωπικό.
3. Προσθήκη 4ης Ομάδας Προσανατολισμού στην Γ Λυκείου η οποία δημιούργησε επιπλέον – κυρίως ολιγομελή – τμήματα σε όλη την Επικράτεια.
4. Υποχρεωτικά 7ωρα στα μαθήματα κατεύθυνσης και εκτόξευση αναγκών σε συγκεκριμένες ειδικότητες.
5. Κατάργηση της διπλής μοριοδότησης για τους υπηρετούντες σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, που ήρε κίνητρο μετακίνησης εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές.
6. Σημαντική μείωση της ποινής για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δεν παρουσιάζονται.
Παρά τη δυσμενή κατάσταση που η νέα ηγεσία παρέλαβε, κατάσταση που θα μπορούσε να έχει εκτροχιάσει την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής χρονιάς, αυτό απετράπη και, αντιθέτως, έχουν ήδη υλοποιηθεί:
1. Πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών (5/9/2019)
2. Δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών (27/9/2019)
3. Ρεκόρ προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη:
4949 προσλήψεις (πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια), έναντι 1656 πέρυσι.
4. Έγκριση σημαντικά μεγαλύτερου αριθμού κατά παρέκκλιση ολιγομελών τμημάτων:
1727 ολιγομελή τμήματα Ομάδων Προσανατολισμού στη Γ' Γενικού Λυκείου, έναντι 1195 πέρσι καθώς και 1298 ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ φέτος, έναντι 1181 τμήματα πέρσι.
Παράλληλα, δρομολογείται:
6. 3η φάση προσλήψεων βάσει των νέων κενών, κατόπιν έγκρισης από τη Βουλή 1800 νέων πιστώσεων που προτείναμε.
1. Πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών (5/9/2019)
2. Δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών (27/9/2019)
3. Ρεκόρ προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη:
4949 προσλήψεις (πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια), έναντι 1656 πέρυσι.
4. Έγκριση σημαντικά μεγαλύτερου αριθμού κατά παρέκκλιση ολιγομελών τμημάτων:
1727 ολιγομελή τμήματα Ομάδων Προσανατολισμού στη Γ' Γενικού Λυκείου, έναντι 1195 πέρσι καθώς και 1298 ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ φέτος, έναντι 1181 τμήματα πέρσι.
Παράλληλα, δρομολογείται:
6. 3η φάση προσλήψεων βάσει των νέων κενών, κατόπιν έγκρισης από τη Βουλή 1800 νέων πιστώσεων που προτείναμε.
Ακόμη και υπό τις αντίξοες αυτές συνθήκες, τα κενά αυτή τη στιγμή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ήδη λιγότερα από πέρυσι και στην πρωτοβάθμια παρεμφερή, δεδομένων των αυξημένων αναγκών, ενώ δρομολογείται η πλήρης κάλυψή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου