Κυριακή 24 Ιουνίου 2018

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ. Περί του νέου βιβλίου: «Ἡ Γερόντισσα τῆς χαρᾶς – Μοναχή Γαβριηλία Παπαγιάννη»


Προσοχή στήν νάγνωση θρησκευτικν βιβλίων
Το πρωτ. Βασιλείου Κοκολάκη
. Καί πάλι στό προσκήνιο μοναχή Γαβριηλία Παπαγιάννη, ς μία ξαίρετη γία μορφή. Στό προηγούμενο σχετικό βιβλίο περί τς διας μοναχς,¨σκητικ τς γάπης¨, πολύ συνοπτικά, μέσα πό τό συναίσθημα περνον παλά λλότριες διδασκαλίες: συγκρητιστικά στοιχεα, λίγο νδουϊσμό-Γκουρουϊσμό, προτεστάντικου τύπου γλωσσολαλιά, χορτοφαγία κουλτούρας, ποκρυφιστική λιστική θεώρηση το κόσμου, Υama ( πεποίθηση τς γερόντισσας πώς τό σέξ, κόμα καί μέσα στό γάμο, εναι ντιθεϊκό), νυπαρξία νέκρωση πρίν καί μετά τό θάνατο, διαλογισμό ντί προσευχς, θετική σκέψη, μακριά ο νοχές, διαφήμιση νδουϊστν διδασκάλων, δεισιδαιμονίες, μηνύματα ράσεις πλάνες, αματικό χάρισμα, πικίνδυνη γάπη, περίεργη φυσιοθεραπεία.

. Στό νέο βιβλίο « Γερόντισσα τς χαρς Μοναχή Γαβριηλία Παπαγιάννη», τς συγγραφέως μοναχς Φιλοθέης, γουμένης το ερο συχαστηρίου “Παναγία τν Βρυούλων”, πό τίς κδόσεις “πιστροφή” συναντομε λλες λλότριες διδασκαλίες, πως:
πικίνδυνη πικοινωνία μέ γγέλους, θέα γγέλων


κμετάλλευση γαθν λόγων· τά καλά περιστασιακά λόγια κάποιων γερόντων γιά τήν γερόντισσα Γαβριηλία πλή πικοινωνία μαζί της δέν σημαίνει καί ναγνώριση μίας γιότητας σ’ατήν.
νδουϊστική στάση ζως. «…ταν σέ κούω, γώ δέν πάρχω, προσπαθ νά γίνω σύ, στε νά μπορέσω νά σέ καταλάβω καί νά σέ βοηθήσω, πότε ποιός νά κουραστε, φο γώ δέν πάρχω;» (σελ. 51)
γιος κατά τούς διαπροσωπικούς διαλόγους δέν χάνει τήν ατοσυνειδησία του, δέν ξαφανίζεται μέσα στόν λλο, δέν ταυτίζεται μέ τόν λλο, δέν διακατέχεται πό νσυναίσθηση (νέος ποκρυφιστικός ρος τς Νέας ποχς). λλά διά τς χάριτος το γίου Πνεύματος κατανοε τή θέση το λλου. Τό γιο Πνεμα το ποκαλύπτει τό βάθος τς ψυχς το λλου, στε νά μπορε ποτελεσματικά νά τόν μεταμορφώσει.
«ταν μιλοσες μαζί της λέει Α. νιωθες τι γινόταν σύ, ταν σά νά μιλοσες στόν αυτό σου…γι ατό καί δέν λεγε τίποτε, δέν σέ διόρθωνε, μέ ποτέλεσμα νά νοιώθεις πολύ νετα μαζί της, πως νοιώθεις μέ τόν αυτό σου». (σελ. 52). Ατό γιατί κατεγράφη στό βιβλίο; Περισσότερο θυμίζει ποκρυφισμό παρά γι κατάσταση πού ασθάνεται κάποιος, ταν συνομιλε μέ κάποιον γιο. χριστιανός ταν προσεύχεται, προσεύχεται νώπιον, πέναντι το Θεο, τς Παναγίας, το γίου. Πρόκειται γιά δύο διαφορετικά πρόσωπα. Στό κάτω-κάτω μως, ν ασθανόσουν τι μιλς μέ τόν αυτό σου, γιατί νά μήν τό κανες κατ’εθείαν, χωρίς καί πάλι νά διορθώνεσαι σέ τίποτα;
. μνήστευση μοφυλοφιλίας· Στή σελ. 55-56 ναφέρεται συγγραφέας σέ περίπτωση μοφυλόφιλου πού κμυστηρεύθηκε τό πάθος του στή γερόντισσα. ντιμετώπισή του, σύμφωνα μέ τά γραφόμενα, γινε τόσο γαπητικά, μά τόσο, πού οτε κν το επε γερόντισσα πώς πρόκειται γιά μαρτία. ντιθέτως το επε μεταξύ λλων « ρωτας εναι να χημα το Θεο γιά νά φτάσουμε στήν γάπη πρός τό πρόσωπό Του. ταν ζήσεις μέ ναν νθρωπο πολύ καί τόν γαπήσεις πολύ, μετά, ταν τόν χάσεις, εναι πολύ δύσκολο… Καί συνεχίζει παθών καί τς λέει: ατός νθρωπος πού συνυπήρχαμε στό Λονδίνο, τώρα πού μουν διακοπές, δέν θελε νά μέ βλέπει καί μο λεγε γερόντισσα, γιά νά μέ παρηγορήσει “Μή στεναχωριέσαι! Καί τά παντρεμένα ζευγάρια κάνουν ποχή κάποιες περιόδους το χρόνου!”».
τσι θά λεγε καί πόστολος Παλος νας γιος ωάννης Χρυσόστομος;
Διορατικό δθεν χάρισμα: Σέ λλο σημεο το βιβλίου θεωρεται διορατικό χάρισμα τς γερόντισσας τό τι ρώτησε κάποτε μία παντρεμένη “τί γίνεται μέ τή μοιχεία; καί ντως ατή γυναίκα εχε ποπέσει στό μάρτημα τς μοιχείας.
κύρωση τς κολάσεως· σελ. 104: « Θεός ξέρει καί θά τούς σώσει λους». Τότε κυρώνεται αώνια κόλαση εναι πλς πρός κφοβισμό;
σοτιμία γερόντισσας μέ πνευματικούς · σελ. 113: «…φο ρωτς μένα, ρωτς καί τόν πατέρα Χ… Νά κάνεις , τι σο πε πατήρ Χ… σύ ρωτς γιά νά δες τί σέ συμφέρει. φ σον δέν χεις μπιστοσύνη, νά καταλήξεις σύ σέ ατό πού θέλεις».
σελ. 115: «Μπορε πνευματικός νά δώσει ελογία γιά κάτι καί Θεός νά παρεμβαίνει μέ τούς δικούς του τρόπους καί νά γίνεται μπόδιο σέ κάτι πού μες χουμε προγραμματίσει. ρκε μες νά χουμε μπιστοσύνη στόν Θεό»… « Θεός θέλει ατό πού θέλουμε, ρκε νά εναι γιά τό καλό μας». Τί συμπέρασμα βγαίνει τελικά; Κάνω πακοή στόν πνευματικό μου στίς παρεμβάσεις; Ποιός ρίζει τί εναι γιά τό καλό μας καί πς θά τό καταλάβω;…σελ. 118: « Θεός δέν εναι τύραννος νά θέλει τό ντίθετο πό ατό πού θέλουμε μες». Πολύ πικίνδυνες προτάσεις. Κάποιες φορές θέλει τό ντίθετο πό τό δικό μας, φο καί δέν ξέρουμε τί ζητμε, λλά κι ν ντως εναι γιά τό καλό μας.
τομοκεντρική θυσία· σελ. 130: «γάπα τόν διπλανό σου λλά χι παραπάνω πό τόν αυτό σου, γιατί χεις ποχρέωση στό σαρκίο σου, νά μήν τό κθέτεις σέ κίνδυνο». Ατό μς διδάσκει θυσία το Χριστο νός γίου;
. Χωρίς σχόλια · σελ. 131: «Δέν χει γεννηθε κόμη νθρωπος πού θά μέ λυπήσει».
. ν κατακλεδι νά χουμε τά μάτια μας τετρακόσια γιατί , τι χριστιανικό μς σερβίρεται, δέν σημαίνει παραίτητα καί τι εναι.
. Συνιστομε στούς ναγνστες, νεπιφύλακτα νά διαβάσουν τήν κριτική το αδεσιμ. πρωτοπρ. Βασιλείου Σπηλιοπούλου στό προηγούμενο βιβλίο « σκητική τς γάπης», τς μωνύμου συγγραφέως Γαβριηλίας μοναχς
. ν λόγ κριτική φαίνεται πώς δέν προβλημάτισε τήν συγγραφέα μοναχή Φιλοθέη. Κρμα.
Τό τι πιπλέον δέν πρξε καμιά ναίρεση τς τεκμηριωμένης κριτικς το π. Β. Σπηλιοπούλου, πιβεβαιώνει τήν λήθεια τν πισημάνσεών του περί τς προβολς τν θέσεων τς Νέας ποχς μέσα πό τά προαναφερθέντα βιβλία.
Οτε κι ατό μς προβλημάτισε;
Πηγή orthros.eu

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου