Κυριακή 14 Απριλίου 2019

Μετεξεταστέο νομοσχέδιο: Σφοδρές αντιδράσεις προκαλούν οι αλλαγές που προωθεί ο Κ. Γαβρόγλου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ



Μετεξεταστέο νομοσχέδιο: Σφοδρές αντιδράσεις προκαλούν οι αλλαγές που προωθεί ο Κ. Γαβρόγλου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ 
 
NIK. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ Το νέο νομοσχέδιο διευρύνει τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές
 
ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
 

Μειώνει τα μαθήματα γενικής παιδείας και υποβαθμίζει τον ρόλο της. 
 

Επαναφέρει τις δέσμες Μετατρέπει τη Γ' Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.

 

Ενισχύει, με τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την παραπαιδεία και τα φροντιστήρια.
 

Δημιουργεί ένα νέο απολυτήριο με εξετάσεις στο σχολείο, από διαφορετικές επιτροπές ανά την Ελλάδα και με διαφορετικά θέματα.
 

Δημιουργεί δύο κατηγορίες απολυτηρίων: μία για το ενιαίο και μία για τα ΕΠΑΛ.
 
 
Μια ιδιαίτερα Θερμή περίοδος ξεκινάει για τον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας, μετά τη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου από τον αρμόδιο υπουργό, Κώστα Γαβρόγλου, που φέρνει τα πάνω κάτω στη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ της χώρας. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του, που αλλάζουν συθέμελα την ομαλή λειτουργία του Λυκείου, καθηγητές και γονείς καταγγέλλουν στα Π πως ουδέποτε κλήθηκαν να μετάσχουν σε διαβούλευση και να καταθέσουν προτάσεις και υποστηρίζουν πως οι αλλαγές που φέρνει η κυβέρνηση είναι προς τη λάθος κατεύθυνση. Παράλληλα, τονίζουν πως ζήτησαν επανειλημμένα να δουν τον αρμόδιο υπουργό γι' αυτό το θέμα που αφορά το αύριο της χώρας , όμως εκείνος το αρνήθηκε. 
 
Σύμφωνα με τις νέες αλλαγές, μειώνονται τα μαθήματα γενικής παιδείας και επανέρχονται ουσιαστικά οι δέσμες, ενώ η Γ' Λυκείου μετατρέπεται σε ένα προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, κάτι που ενισχύει αυτόματα την παραπαιδεία και τα φροντιστήρια. Μια ακόμα σημαντική αλλαγή, όμως, είναι και η δημιουργία του νέου απολυτηρίου που θα απονέμεται ύστερα από εξετάσεις που θα γίνονται μέσα στο σχολείο, οι οποίες δεν θα είναι ίδιες για όλους τους μαθητές της χώρας, ούτε θα βαθμολογούνται από μια ενιαία Αρχή, όπως γίνεται στις Πανελλήνιες. Με το νέο αυτό απολυτήριο θα εισέρχονται οι μαθητές στις χαμηλόβαθμες σχολές, ενώ ο βαθμός θα επηρεάζει κατά 10% την τελική βαθμολογία για την εισαγωγή σε όλες τις σχολές. 
 
Εδώ και έναν χρόνο ο υπουργός συζητάει το θέμα με τους συμβούλους και τους συνεργάτες του και δεν κλήθηκε ποτέ η ομοσπονδία και οποιοσδήποτε άλλος , δήλωσε στα Π ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Νικηφόρος Κωνσταντίνου, και συνέχισε τονίζοντας πως οι αλλαγές αυτές, όπως διατεινόταν το υπουργείο, θα γίνονταν από φέτος, όμως, έπειτα από αντιδράσεις μαθητών, καθηγητών και γονιών, μετετέθησαν για τη νέα σχολική περίοδο. Ο κ. Κωνσταντίνου εξήγησε στα Π πως με τη μείωση των ωρών των μαθημάτων γενικής παιδείας ουσιαστικά χάνεται ο γενικός ρόλος του Λυκείου τον οποίο εμείς υποστηρίζουμε και θέλουμε να προστατευτεί. Φανταστείτε πως από τα μαθήματα γενικής παιδείας μένουν μόνο τα Θρησκευτικά και η γυμναστική. Η Γ' Λυκείου μετατρέπεται σε ένα έτος στο οποίο ξεχωρίζουν τέσσερις κατευθύνσεις, όπως ήταν στις δέσμες, με τέσσερα μαθήματα, και θεσμοθετείται ο προπαρασκευαστικός ρόλος της τελευταίας τάξης, που προετοιμάζει τους μαθητές και ουσιαστικά καταργεί μία ολόκληρη τάξη από το σχολείο .
 
Σε ερώτηση που αφορά το νέο απολυτήριο Λυκείου, ο κ. Κωνσταντίνου απάντησε πως δημιουργείται το νέο απολυτήριο στο οποίο υπάρχει μεγάλο πρόβλημα αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας. Τα θέματα με διαβαθμισμένη βαρύτητα όπου θα εξεταστούν τα παιδιά θα είναι διαφορετικά από μια ομάδα σχολείων σε μια άλλη ομάδα σχολείων και αυτό γιατί τα θέματα θα τα βάζουν οι καθηγητές. Δεν θα υπάρχει, δηλαδή, ενιαίος χαρακτήρας στην απόκτηση του απολυτηρίου . Και συνέχισε επισημαίνοντας τους κινδύνους που κρύβει αυτή η απόφαση: Με την απόκτηση του απολυτηρίου, ο μαθητής θα πηγαίνει απευθείας σε χαμηλής ζήτησης σχολές και παράλληλα το δεύτερο σκανδαλώδες και αντισυνταγματικό που βάζει το υπουργείο είναι ότι θα μετράει αυτό το απολυτήριο κατά 10% στις σχολές μέσω Πανελλαδικών. Για να καταλάβει ο κόσμος, φανταστείτε τι ανατροπές και τι προβλήματα θα υπάρχουν για τα παιδιά που θέλουν υψηλόβαθμες σχολές, όπως η Ιατρική, όπου ο μαθητής μετράει ακόμα και το τελευταίο δέκατο, όταν μετρηθεί το 10% που προκύπτει με τέτοιον τρόπο . Έκλεισε τονίζοντας πως με όλα αυτά που βλέπουμε έχουμε φτάσει στο "αμήν". Έχουμε στείλει ήδη ένα πρόγραμμα κινητοποιήσεων, το οποίο και εγκρίθηκε από τις γενικές συνελεύσεις . 
 
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του προέδρου της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος, Δημήτρη Λάμπρου, ο οποίος δήλωσε πως είμαστε ένα θεσμικό όργανο, κατοχυρωμένο, που μας αναγνωρίζει το υπουργείο, και ζητήσαμε να δούμε τον κύριο Γαβρόγλου για να ενημερωθούμε. Εκείνος όχι μόνο δεν δέχτηκε να μας δει, αλλά μας συκοφάντησε σε μια εκδήλωση που έγινε σε κάποιο σχολείο στη Γλυφάδα . Ο κ. Λάμπρου δήλωσε, επίσης, πως η σχολική κοινότητα είναι απέναντι σε αυτό το νομοσχέδιο και συνέχισε αναφέροντας πως θέλουμε η γενική παιδεία να εφαρμόζεται μέχρι και την τρίτη τάξη του Λυκείου και όχι να καταργείται ο μορφωτικός της ρόλος. Ζητάμε να συνεχίζεται η μόρφωση των παιδιών έως το 18ο έτος και επίσης θέλουμε αποδέσμευση της διαδικασίας εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση .
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου