Γράφει ο Σωτήρης Μάλαμας,
Υπεύθυνος τομέα Εμπορίου και Προστασίας του καταναλωτή,
ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ - ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΕΜΦΙΕΤΖΟΛΓΟΥ,
Η ανικανότητα των κυβερνώντων να μας προστατεύσουν από την λαίλαπα της απάτης και της παραπλάνησης είναι προφανής , και το ποιο συναρπαστικό , είναι λένε ότι προσπαθούν να χτυπήσουν την ακρίβεια που καλπάζει , και δεν κοιτάζουν αυτό που καταλαβαίνει και ο ποιο αδαής , κάπου κάποιος με όλους τους τρόπους κλέβει το εισόδημα των πολιτών , με την ανοχή της κρατικής εξουσίας τι όχι ; Για διαβάστε παρακάτω :
Βομβαρδιζόμαστε από ένα πλήθος διαφημιστικών προσφορών, 50%,40%,30%, μισή τιμή 1+1 και δώρα και κληρώσεις, και να σε προτρέπουν να τα αγοράσεις από τηλεόραση, ράδιο, εφημερίδες, περιοδικά , φυλλάδια , με το κόστος όλων αυτών των διαφημίσεων να είναι τεράστιο. Δηλαδή μας δίνουν σχεδόν τζάμπα τα προϊόντα τους, μας τα διαφημίζουν πληρώνοντας τεράστια ποσά στα μέσα διαφήμισης και τα κέρδη τους να είναι υπέρογκα.
Έχετε αναρωτηθεί μήπως όλα αυτά είναι ένα τεράστιο ψέμα; και επειδή μου αρέσει να χρησιμοποιώ παραδείγματα ας το κάνουμε ποιο απλό.
Έστω ότι έχουμε ένα προϊόν που το αγοράζουμε 10ευρω και βάζουμε ένα μικτό κέρδος περίπου 50%(μεγάλο) οπότε 10+5=15×13%ΦΠΑ=17ευρω να πωληθεί στο ράφι.
Το προϊόν αυτό το βάζουμε προσφορά:
1. Με έκπτωση 50% η πώληση στο ράφι του προϊόντος είναι 17 ευρώ×-50%=8.50ευρω μείον 1ευρω ΦΠΑ άρα 7,50 δηλαδή το σούπερ μάρκετ μας το δίνει 2,5 ευρώ κάτω του κόστους.
2. Με έκπτωση 40% η πώληση στο ράφι του προϊόντος είναι 17 ευρώ ×-40%=10,20ευρω μείον 1,20 ΦΠΑ άρα 9ευρω δηλαδή κάτω του κόστους 1ευρω.
3. Με έκπτωση 30% η πώληση στο ράφι του προϊόντος είναι 17 ευρώ×-30%=11.90ευρω μείον 1,40 ΦΠΑ άρα 10,50 μόνο 0,5ευρω κέρδος.
Προσθέστε το τεράστιο κόστος διαφήμισης, τα πολύ ακριβά ενοίκια, το προσωπικό ,το ακριβό στήσιμο των μαγαζιών τους, ρεύμα και πολλά άλλα κόστη λειτουργίας που επιβαρύνουν το κόστος ενός προϊόντος.
Τώρα βγάλτε το συμπέρασμα μόνοι σας γιατί εγώ με απλή λογική εκφράζοντας την σκέψη μου λέω φιλανθρωπικό ίδρυμα δεν είναι που και αν ήταν θα έπρεπε να συντηρηθεί η μας κλέβουν η μάς λένε ψέματα ή μας κοροϊδεύουν με λίγα λόγια κάπου υπάρχει Απάτη.
Συνοψίζοντας ή το προϊόν δεν είναι της ποιότητας που μας λένε, ή το πληρώνουμε πολύ ακριβά χωρίς την προσφορά, ή η αξία του δεν είναι η πραγματική, ή η ποσότητα είναι μικρότερη από αυτή που νομίζουμε, πάντως για οποιαδήποτε περίπτωση καλό είναι να αναρωτηθούμε και να ψαχνόμαστε πριν αγοράσουμε.
Για την αντιμετώπιση τέτοιων προβλημάτων, η συμμετοχή των πολιτών, ο δημόσιος έλεγχος, και η ύπαρξη ανεξάρτητων θεσμών είναι σημαντικοί παράγοντες. Επιπλέον, η διαφάνεια και η ευθύνη της κυβέρνησης είναι καίριες για την αποτροπή τους .
Κερδισμένος πολίτης είναι ο ενημερωμένος πολίτης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου