Το παρόν άρθρο είναι ιδιαίτερα σοκαριστικό και ακόμα σοκαριστικότερες είναι οι αντίστοιχες φωτογραφίες που απεικονίζουν τις πρακτικές που περιγράφει το άρθρο. Αποφασίσαμε να μην διανθίσουμε το κείμενο με τέτοιες εικόνες. Ωστόσο, για όσους έχουν…γερό στομάχι, μπορούν να βρουν αρκετές αν βάλουν: ‘Nigerian ritualists’ σε οποιαδήποτε μηχανή αναζήτησης.
Γράφει ο Ιωάννης Αυξεντίου
Ας ξεκινήσουμε με μία ειδική αναφορά του Οργανισμού για τη Μετανάστευση και τους Πρόσφυγες του Καναδά. Ο (μεταφρασμένος) τίτλος της αναφοράς είναι: Νιγηρία: Η συχνότητα της τελετουργικής δολοφονίας και της ανθρωποθυσίας. Η αντιμετώπιση της αστυνομίας και του κράτους. (2009-2012). Το πλήρες κείμενο της αναφοράς μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Aκολουθεί μεταφρασμένο ένα απόσπασμα από την αναφορά. Από το απόσπασμα έχουν αφαιρεθεί οι εντός του κειμένου παραπομπές για να γίνει πιο ευανάγνωστο. Για όσους ενδιαφέρονται, στο σύνδεσμο που παρατέθηκε πριν περιέχονται πλήρεις όλες οι παραπομπές.
Aκολουθεί μεταφρασμένο ένα απόσπασμα από την αναφορά. Από το απόσπασμα έχουν αφαιρεθεί οι εντός του κειμένου παραπομπές για να γίνει πιο ευανάγνωστο. Για όσους ενδιαφέρονται, στο σύνδεσμο που παρατέθηκε πριν περιέχονται πλήρεις όλες οι παραπομπές.
1. Επισκόπηση
Σύμφωνα με διάφορες πηγές, οι τελετουργικοί φόνοι στη Νιγηρία πραγματοποιούνται ώστε να αποκτηθούν μέρη του ανθρωπίνου σώματος και να χρησιμοποιηθούν σε τελετουργίες, μαγικά φίλτρα και ξόρκια. Η εφημερίδα του Lagos, This Day εξηγεί ότι «οι ‘τελετουργοί’, γνωστοί και ως κυνηγοί κεφαλών, αναζητούν ανθρώπινα μέλη κατόπιν αιτήματος των βοτανοθεραπευτών, που τα ζητούν για τις θυσίες ή για την ετοιμασία των διαφόρων μαγικών φίλτρων». Κατά τον ίδιο τρόπο, η Daily Trust της Abuja αναφέρει ότι τα μέλη του ανθρωπίνου σώματος τα φέρνουν στους βοτανοθεραπευτές που τελούν τελετουργίες. Αυτές οι τελετουργίες έχουν ως κίνητρο την πεποίθηση ότι μπορούν να φέρουν δύναμη και πλούτο σε ένα άτομο. Οι πηγές δείχνουν επίσης ότι υπάρχει η πίστη ότι τα ξόρκια καθιστούν ανίκητο ένα πρόσωπο και το προστατεύουν απο αποτυχίες, ασθένειες, ατυχήματα και ‘πνευματικές επιθέσεις’.
Σύμφωνα με διάφορες πηγές, οι τελετουργικοί φόνοι στη Νιγηρία πραγματοποιούνται ώστε να αποκτηθούν μέρη του ανθρωπίνου σώματος και να χρησιμοποιηθούν σε τελετουργίες, μαγικά φίλτρα και ξόρκια. Η εφημερίδα του Lagos, This Day εξηγεί ότι «οι ‘τελετουργοί’, γνωστοί και ως κυνηγοί κεφαλών, αναζητούν ανθρώπινα μέλη κατόπιν αιτήματος των βοτανοθεραπευτών, που τα ζητούν για τις θυσίες ή για την ετοιμασία των διαφόρων μαγικών φίλτρων». Κατά τον ίδιο τρόπο, η Daily Trust της Abuja αναφέρει ότι τα μέλη του ανθρωπίνου σώματος τα φέρνουν στους βοτανοθεραπευτές που τελούν τελετουργίες. Αυτές οι τελετουργίες έχουν ως κίνητρο την πεποίθηση ότι μπορούν να φέρουν δύναμη και πλούτο σε ένα άτομο. Οι πηγές δείχνουν επίσης ότι υπάρχει η πίστη ότι τα ξόρκια καθιστούν ανίκητο ένα πρόσωπο και το προστατεύουν απο αποτυχίες, ασθένειες, ατυχήματα και ‘πνευματικές επιθέσεις’.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Punzon, πολλοί Νιγηριανοί έχουν πειστεί για την αποτελεσματικότητα αυτών των τελετουργιών. H Daily Trust αναφέρει ότι πολλοί ειδικοί αποδίδουν τη συχνότητα της τελετουργικής δολοφονίας στην ισχυρή πίστη μεταξύ πολλών Νιγηριανών, ακόμη και μορφωμένων, στο υπερφυσικό. Κατά τον ίδιο τρόπο, ένα άρθρο δημοσιευμένο από τη Sahara Reporters, υποστηρίζει ότι η πίστη στην τελετουργική δολοφονία είναι πολύ δυνατή μεταξύ του τοπικού πληθυσμού (της νότιας Νιγηρίας) περιλαμβανομένων των ατόμων με διαφορετικές θρησκείες και μορφωτικό υπόβαθρο και όχι μόνο μεταξύ των παραδοσιακά αναλφάβητων fetish priests.
Σε ένα ακαδημαϊκό άρθρο πάνω στην κλοπή παιδιών στη Νιγηρία, οι ερευνητές του Ambrose Alli University της Ekpoma, Edo State και του πανεπιστημίου του Benin υποστηρίζουν ότι οι παραδοσιακοί στόχοι της τελετουργικής κλοπής είναι τα παιδιά, οι τρελοί και οι ανάπηροι. Επίσης, το άρθρο της Sahara Reporters υποστηρίζει ότι τα αδύναμα μέλη της κοινωνίας, όπως oι γυναίκες, τα παιδιά, οι γέροι και άτομα με αναπηρία μπαίνουν στο στόχαστρο και φονεύονται. Σύμφωνα με έναν κοινωνιολόγο του πανεπιστημίου Bayero του Kano, που έδωσε συνέντευξη στο Agence France-Presse, «οι ιερείς fetish [στη Νιγηρία] είναι γνωστοί ότι προτιμούν τα μέλη από σώματα παιδιών ως μία γρήγορη πηγή πλούσιων φίλτρων».
2. Συχνότητα
Σύμφωνα με την εφημερίδα This Day, οι τελετουργικοί φόνοι είναι μία κοινή πρακτική στη Νιγηρία. Η δήλωση αυτή επιβεβαιώνεται εν μέρει από το άρθρο της Sahara Reporters, το οποίο δηλώνει ότι η τελετουργική δολοφονία είναι κοινή στη νότια Νιγηρία. Η εφημερίδα Daily Trust γράφει ότι οι τελετουργικοί φόνοι συνεχίζουν να τελούνται στη Νιγηρία και έγιναν πιο διαδεδομένοι από το 1999. Κατά τον ίδιο τρόπο, ένα άρθρο του 2012, του Daily Independent δηλώνει ότι «τον τελευταίο καιρό, ο αριθμός των βάναυσων φόνων, πρωταρχικά για τελετουργικούς σκοπούς και άλλες περιπτώσεις, που αφορούν ζευγάρια και τους συντρόφους τους βρίσκεται σε συνεχή αύξηση».
Σύμφωνα με μία αναφορά δημοσιευμένη στο Leadership, ο τελετουργικός φόνος δεν περιορίζεται σε κάποιο συγκεκριμένο μέρος της χώρας και «κάθε περιοχή, φυλή και πολιτεία έχει το μερίδιο του στη μάστιγα».
Ωστόσο, το 2009, η εφημερίδα This Day ανέφερε ότι ένα εμπιστευτικό υπόμνημα της Νιγηριανής αστυνομίας προς τις υπηρεσίες ασφαλείας υποδείκνυε ότι οι τελετουργικοί φόνοι ήταν ιδιαίτερα διαδομένοι στις πολιτείες Lagos, Ogun, Kaduna, Abia, Kwara, Abuja, Rivers και Kogi.
Το 2010, μία εφημερίδα ανέφερε ότι νεκρά σώματα που τους έλειπαν τα όργανα ανακαλύπτονταν καθημερινά πάνω στο δρόμο κοντά στο Lagos State University, που περιγραφόταν ως ένα ‘σημαντικό σημείο για τους τελετουργικούς δολοφόνους’. Μία άλλη εφημερίδα ανέφερε το Φεβρουάριο του 2011 ότι, στην ίδια περιοχή, δέκα άτομα σκοτώθηκαν σε τελετουργικούς φόνους τους προηγούμενους δύο μήνες. Ένα άρθρο του 2009 δημοσιευμένο από το Agence France-Presse έγραφε ότι, σύμφωνα με έναν αξιωματούχο της κρατικής κυβέρνησης, η κλοπή παιδιών για τελετουργικούς φόνους ήταν σε αύξηση στο Kano.
Τα όσα διαβάσατε παραπάνω δεν είναι ασφαλώς το 'ρατσιστικό παραλήρημα' κάποιου μοχθηρού δυτικού αποικιοκράτη, αλλά μέρος από την ειδική αναφορά μιας υπηρεσίας ενός ιδιαίτερα προοδευτικού και φιλικού προς τους μετανάστες κράτους (του Καναδά) και η οποία ειναι ασφαλώς στελεχωμένη από επίσης προοδευτικούς και υπερμετρα φιλικούς προς τους μετανάστες υπαλλήλους.
το θύμα |
Αλλά ας πάμε στη γειτονική Ιταλία η οποία έχει το προνόμιο να βιώσει πρώτη (τουλάχιστον επίσημα) στο έδαφος της αυτές τις πρακτικές.
Πριν λίγους μήνες λοιπόν, ένας Νιγηριανός στην Ιταλία, βρήκε μια κοπέλα εξαρτημένη από τα ναρκωτικά, τη σκότωσε και την τεμάχισε σε 15 κομμάτια (εδώ η είδηση). Η πρακτική αυτή ασφαλώς είναι πρωτόγνωρη για τους Ιταλούς αλλά στη Νιγηρία, όπως προαναφέρθηκε, είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη. (μερικές σχετικές και ιδιαίτερα σκληρές εικόνες θα δείτε εδω). Δεδομένου πως χιλιάδες Νιγηριανοί καταφθάνουν κάθε μήνα στις ακτές της Ιταλίας (και ασφαλώς και στις ακτές άλλων ευρωπαϊκών χωρών) είναι εύκολο να υποθέσουμε πως τέτοια περιστατικά μάλλον θα αυξηθούν τα επόμενα χρόνια.
Αλλά ας μην μείνουμε στην επιφάνεια. Άραγε, ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο κάποια συγκεκριμένα κέντρα, αποφάσισαν να επιτρέψουν αυτού του είδους τη μετανάστευση στην Ευρώπη; Το Σχέδιο Coudenhove-Kalergi (για το οποίο γράψαμε πριν αρκετά χρόνια στο Θεόδοτο), η μιγαδοποίηση των ευρωπαϊκών πληθυσμών, ο πολυφυλετισμός, ναι, όλα αυτά ισχύουν και είναι γνωστά. Υπάρχει όμως και μια άλλη αιτία πιο βαθιά, πιο σκοτεινή. Θέλουν να 'μαυρίσει' η ευρωπαϊκή ήπειρος: όχι απλά με τη φυλετική έννοια του όρου, αλλά και με μία άλλη, πιο αβυσσαλέα. Θα καταλάβετε τι εννοώ, διαβάζοντας το ακόλουθο απόσπασμα από κάποιες ανθρωπολογικές έρευνες.
Σύμφωνα με το Γάλλο ανθρωπολόγο Gilbert Durand οι 'άγριοι', σε γενικές γραμμές, έχουν την τάση να αποδίδουν, στο φαντασιακό τους, τις αρνητικές ψυχικές επιδράσεις (δηλ. τα 'κακά πνεύματα και το 'διάβολο') ως μία φιγούρα με μαύρο δέρμα (“il est remarquable de constater que cette ‘noirceur’ du mal est admise par les peuplades à peau noire” [είναι ενδιαφέρουσα η διαπίστωση πως αυτή η μαύρη απόχρωση του κακού είναι παραδεκτή από τους λαούς με μαύρο δέρμα]). Μία ακραία περίπτωση θα μπορούσε να είναι εκείνη της φυλής των Bambara. Επίσης, η ανθρωπολόγος Lorna Marshall μας πληροφορεί πως οι Βουσμάνοι παρουσιάζουν το 'πνεύμα της ατυχίας και της ασθένειας' ως μία μαύρη φιγούρα. Οι ανθρωπολογικές και εθνολογικές έρευνες λοιπόν, φαίνεται να δείχνουν πως υπάρχει μια πίστη, σε υποσυνείδητο επίπεδο, μεταξύ των 'αγρίων' να βλέπουν στο χρώμα του δέρματος τους το σημάδι μιας κατάρας.
Και τώρα θα σας αφηγηθώ μία ιστορία που την άκουσα ο ίδιος. Πριν κάποιο καιρό, είχα καλέσει στο σπίτι μου έναν εργάτη, έναν οικοδόμο για να κάνει μερικές επιδιορθώσεις. Όταν έφθασε η ώρα για τον καφέ και το τσιγάρο του, πιάσαμε την κουβέντα περί ανέμων και υδάτων. Σε κάποιο σημείο της συζήτησης, μου ανέφερε το ακόλουθο γεγονός. Κάποτε συνάντησε μία όμορφη τσιγγάνα, η οποία του άρεσε τόσο πολύ, που της ζήτησε να συνευρεθούν ερωτικά. Όταν μου είπε την απάντηση που του έδωσε η τσιγγάνα έμεινα κατάπληκτος: «δέχομαι, αλλά να ξέρεις ότι εάν ‘πλαγιάσεις’ μαζί μου , θα ‘μαυρίσεις’ …»! Φυσικά, η τσιγγάνα δεν εννοούσε ότι θα αλλάξει το χρώμα του δέρματος του και από λευκός θα γίνει μελαμψός, αλλά ότι θα γίνει μέτοχος μιας ‘κατάστασης’, μιας ‘διάστασης’, εντελώς ‘ξένης’ από τη δική του. Μάλλον οι ίδιοι γνωρίζουν για τον εαυτό τους πράγματα και μυστικά, που ο δικός μας ορθολογισμός αγνοεί.
Κάποιοι λοιπόν αποφάσισαν ότι η Ευρώπη πρέπει να ‘πλαγιάσει’ (στην πνευματική διάσταση) με την Αφρική.
Όσοι έχουν ενδιαφέρον για τα φαινόμενα αφρικανικής μαγείας και ειδικότερα της παραδοσιακής θρησκείας των Yoruba, μπορούν να παρακολουθήσουν στιγμιότυπα από μία επίδειξη του λεγόμενου ‘χορού με τα πνεύματα’ εδώ και εδώ και ασφαλώς θα βρείτε και δεκάδες άλλα αντίστοιχα. Κατά το χορό αυτό, μετά από ειδική τελετή, πνεύματα εισέρχονται μέσα σε μεγάλες ψάθινες σκηνές, οι οποίες αρχίζουν να χορεύουν και να τρέχουν. Κάτω από τις σκηνές εμφανίζονται μικράξόανα τα οποία, άγνωστο πως, κάνουν κινήσεις.
Σημειώσεις:
Α) Ας δούμε τώρα τη θέση των υπεύθυνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ζήτημα της μετανάστευσης μέσα από τη γραφίδα του 'δικού μας' Δ. Αβραμόπουλου. Ο εκ δεξιών αριστερός κ. Αβραμόπουλος, με την τυπική 'αεριτζίδικη' και 'λουλουδιαστή' γλώσσα στην οποία γράφουν όλοι με 'υπεύθυνες' θέσεις, μας λέει -εμμέσως πλυν σαφώς- πως οι μετανάστες στην Ευρώπη ήρθαν για να μείνουν και θα πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτό το γεγονός. Τι είδους προσαρμογή μπορεί να έχει κάποιος σε φαινόμενα και πρακτικές όπως αυτά που αναφέρθηκαν παραπάνω δεν γνωρίζουμε να σας πούμε. Ειδικά δε εάν δεν ανήκει στην οικονομική τάξη του κ. Αβραμόπουλου και δε ζει σε σπίτια με γιγάντιους φράκτες και ένοπλους να τον φυλάνε. Το πρόβλημα πάντως, κατά τον κ. Αβραμόπουλο, εντοπίζεται στο ρατσισμό και την ξενοφοβία των γηγενών Ευρωπαίων καθώς και στις 'εμμονές' τους περί ομοιογένειας των χωρών τους..
Β) Για πρώτη φορά γίνεται αναφορά στην ύπαρξη του σχεδίου Kalergi από τα πιο επίσημα χείλη: το αναφέρει σε άρθρο του ο πρώην ταξίαρχος του ιταλικού στρατού Vincenzo Santo, πρώην νούμερο 2 του NATO στο Αφγανιστάν. Γράφει ο ταξίαρχος: «Εμείς μειωνόμαστε και γερνάμε. Και αντί να σκεφτόμαστε σοβαρές πολιτικές που αφορούν την οικογένεια και το σχολείο, ελπίζουμε [εννοεί την ευρωπαϊκή ηγεσία] ότι ένα μεγάλο μέρος των σχεδόν 4 δισεκατομμυρίων που θα είναι οι Aφρικανοί στο τέλος του αιώνα, θα βοηθήσει ώστε να τεθεί σε εφαρμογή σε αυτή την Ευρώπη και ιδιαίτερα στην Ιταλία, η διεστραμμένη ευχή ή πρόβλεψη ενός ατόμου με το όνομα Kalergi σύμφωνα με τον οποίο, ‘…O άνθρωπος του μέλλοντος θα είναι μικτής φυλετικής καταγωγής. Η ευρωασιατική-νεγροϊδής φυλή του μέλλοντος, όμοια στην εμφάνιση της με τους αρχαίους Αιγύπτιους, θα αντικαταστήσει την διαφορετικότητα των λαών και την διαφορετικότητα των ατόμων…’. Είμαστε μέσα στην τρέλα, αλλά μία διαυγής τρέλα που από το ένα μέρος φαίνεται να είναι ο στόχος της τεχνοκρατικής διεύθυνσης των Βρυξελλών, που τώρα πλέον επισκιάζεται από τον Σόρος και από την άλλη περιμένει ότι οι οχλοκρατικοί εκφυλισμοί των μελών της θα την οδηγήσουν στην τελική δόξα: την ακύρωση των εθνών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου