Της Αλεξίας Κρηνίτη
Η Σκοπιά τα τελευταία χρόνια κλυδωνίζεται από ένα σκάνδαλο παιδεραστίας τεραστίων διαστάσεων[1]. Έχει κληθεί να καταβάλει υπέρογκες αποζημιώσεις σε θύματα είτε λόγω δικαστικών αποφάσεων είτε λόγω εξωδικαστικών συμβιβασμών[2]. Η μεγάλη οικονομική πίεση για την κάλυψη δικαστικών εξόδων και προστίμων, που φτάνουν τα εκατομμύρια δολάρια, ευρώ και λίρες, δεν πρέπει να είναι άσχετη με την πώληση κτηρίων Μπέθελ (τα κεντρικά γραφεία διοίκησης των ΜτΙ σε κάθε χώρα) και Αιθουσών Βασιλείας, μεταξύ αυτών και της Αθήνας[3]. Τα σκάνδαλα καλύπτουν πάρα πολλές χώρες, Η.Π.Α, Μ. Βρετανία, Ολλανδία, Αυστραλία για να αναφέρουμε κάποιες.
Η Σκοπιά, όπως μπορεί να διαβάσει ο αναγνώστης στις πηγές που παραθέτουμε και που αποτελούνται τόσο από ανεξάρτητα έγκριτα Μ.Μ.Ε. όσο και από πρώην Μάρτυρες του Ιεχωβά, κατηγορείται γιατί έχει δημιουργήσει ένα περιβάλλον στο οποίο οι παιδόφιλοι προστατεύονται, τα θύματα αφήνονται απροστάτευτα, δεν λαμβάνεται μέριμνα για να μην υπάρξουν άλλα θύματα και η Οργάνωση δεν συνεργάζεται με τις κρατικές αρχές για την σύλληψη και καταδίκη των ενόχων. Πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα της τελευταίας αυτής πρακτικής είναι η επιχείρηση της ολλανδικής αστυνομίας τον Νοέμβριο του 2018 στο Μπέθελ Ολλανδίας, σε Αίθουσες Βασιλείας και σπίτια ιδιωτών, επειδή η ηγεσία των ΜτΙ δεν παρέδιδε στις ολλανδικές αρχές έγγραφα με ονόματα παιδόφιλων[4]!
Να αναφέρουμε ότι η πολιτική της Σκοπιάς ως προς τους παιδόφιλους ΜτΙ συνίσταται στα εξής:
Αν κάποιο θύμα αποφασίσει να καταγγείλει τον παιδόφιλο, θα πρέπει να επιβεβαιώσει την καταγγελία του με 2 μάρτυρες ενώπιον του θρησκευτικού δικαστηρίου των Μαρτύρων! Στη Σκοπιά «διαφεύγει» η λεπτομέρεια ότι τα σεξουαλικά εγκλήματα γίνονται απουσία μαρτύρων και στην συντριπτική τους πλειοψηφία από ανθρώπους, τους οποίους εμπιστευόταν απόλυτα το θύμα. Αυτός ο κανονισμός των 2 μαρτύρων αποτελεί και την βασική αιτία που κατ’ εξακολούθηση παιδόφιλοι βρίσκουν ασφαλές καταφύγιο στη Σκοπιά. Υποτίθεταιότι βασίζεται στην αγία Γραφή, αλλά αυτό δεν ισχύει. Πρόκειται για παρερμηνεία (ανάμεσα σε τόσες άλλες) του εδαφίου στο Κατά Ματθαίο 18:16[5]. Αντίθετα, ίσως κάποια στιγμή να πρέπει να αναρωτηθούν οι πρεσβύτεροι και οι υπόλοιποι υπεύθυνοι και η ηγεσία των ΜτΙ, αν ο Χριστός μας θα αντιμετώπιζε με τέτοιο τρόπο κάποιο παιδάκι που έτρεχε σε Αυτόν για βοήθεια!
Εκτός από την τραγική και επικίνδυνη κατάσταση, όπου το θύμα θα πρέπει να αντιμετωπίσει τον θύτη του κατά πρόσωπο (και ας έχουμε κατά νου ότι μιλάμε για παιδάκια που συχνά οι θύτες τους είναι είτε μέλη της οικογένειάς τους είτε αξιοσέβαστα μέλη της κοινωνίας τους), αν ο θύτης αθωωθεί (και το πιθανότερο είναι ότι θα αθωωθεί, αφού πού να βρεθούν 2 αυτόπτες μάρτυρες!), το παιδί αυτό θα πρέπει να παρακολουθεί τις συναθροίσεις και τις υπόλοιπες θρησκευτικές εκδηλώσεις της Σκοπιάς στον ίδιο χώρο με το θύτη του! Στις σπανιότερες περιπτώσεις που ο θύτης καταδικάζεται από το θρησκευτικό δικαστήριο της Σκοπιάς[6], αποκοπεί, αλλά δηλώσει μετανοημένος (!) και επανενταχθεί στους κόλπους των Μαρτύρων, στο θύμα ασκείται αφόρητη πίεση να τον συγχωρέσει στο πλαίσιο της χριστιανικής αγάπης[7]!
Αν κάποιος επισκεφθεί το τμήμα «Νομικές Εξελίξεις» και «Ειδήσεις JW» στον επίσημο ιστότοπο των Μαρτύρων του Ιεχωβά δεν θα βρει την παραμικρή αναφορά σε αυτά τα δραματικά γεγονότα. Όμως, η μεγάλη ανάπτυξη της τεχνολογίας, το Internet, τα Social Media καθιστούν εύκολη την πρόσβαση στην ενημέρωση. Έτσι, όσο και αν η Σκοπιά απαγορεύει στους Μάρτυρες να τα χρησιμοποιούν (εκτός φυσικά και αν πρόκειται για δικά της κανάλια επικοινωνίας), όταν οι απλοί Μάρτυρες βγαίνουν στο περίφημο «έργο» και μπαίνουν στα σπίτια, στα καταστήματα ή στέκονται δίπλα στα σταντ με τα έντυπά τους σε κεντρικότατα σημεία των πόλεων, είναι αδύνατο να μην ακούν τους ανθρώπους να τους ρωτούν κατ’ επανάληψη για τις υποθέσεις παιδεραστίας. Ειδικά, αν οι ΜτΙ αρχίσουν με το γνωστό φαρισαϊκό ύφος να κατηγορούν τους πάντες για διαφθορά[8]. Η γνωστή δικαιολογία της Οργάνωσής τους προς τα μέλη της «αυτά είναι ψέματα αποστατών» δεν μπορεί πια να σταθεί λες και είμαστε στη δεκαετία του ‘80 και του ’90. Η ηγεσία των Μαρτύρων λοιπόν κάπως πρέπει να διαχειριστεί τους ίδιους τους οπαδούς της, να τους καθησυχάσει και να τους δώσει απαντήσεις για τα ερωτήματα που συναντούν στο «έργο».
Έτσι, στη Σκοπιά Μελέτης Μαΐου 2019, που αναρτήθηκε στον ιστότοπο των ΜτΙ τον Φεβρουάριο, σχεδόν όλα τα άρθρα επικεντρώνονται στο θέμα της σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, στην στήριξη των θυμάτων και στην έννοια της δικαιοσύνης εντός της Σκοπιάς. Η Σκοπιά Μελέτης είναι το κατεξοχήν όργανο διδασκαλίας των ΜτΙ και η ηγεσία τους το χρησιμοποιεί πάντα, για να μεταφέρει στους περίπου 8.500.000 Μάρτυρες σε όλο τον κόσμο, νέες διδασκαλίες, οδηγίες, πληροφορίες, κτλ. Τα άρθρα που περιέχονται σε κάθε τεύχος γράφονται περίπου 3 μήνες πριν την δημοσίευση του περιοδικού. Έτσι, τα άρθρα στη Σκοπιά Μελέτης Μαΐου γράφτηκαν αμέσως μετά τα γεγονότα στην Ολλανδία και αντίστοιχα σκάνδαλα στις ΗΠΑ. Επιπλέον, είχε προηγηθεί της συγγραφής των άρθρων επικοινωνία εκπροσώπων των ΜτΙ με την Βασιλική Επιτροπή της Αυστραλίας[9]. Από τα άρθρα αυτά, με την παρούσα ανάρτηση θα σχολιάσουμε το άρθρο «Αγάπη και Δικαιοσύνη παρά την Πονηρία», για 2 λόγους:1. Σε αυτό, η Σκοπιά παραδέχεται την ύπαρξη παιδόφιλων στις τάξεις της, 2.Παρουσιάζει την πολιτική της ως προς την προστασία των θυμάτων και των παιδιών ειδικότερα. Βέβαια, όπως θα δούμε στη συνέχεια, το κάνει με την πάγια σκιώδη τακτική της: απαντάει σε άσχετα ερωτήματα και ρίχνει το βάρος της ευθύνης στους οπαδούς της. Επίσης, να υπογραμμίσουμε ότι το περιοδικό αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ΜτΙ, δηλαδή δεν θα δούμε ποτέ να το διαθέτουν από τα σταντ τους σε εμάς τους υπόλοιπους, άρα τα όσα γράφονται εκεί έχουν στόχο τους απλούς Μάρτυρες, που είναι εκπαιδευμένοι να αποδέχονται ό,τι τους προσφέρει η Οργάνωση, χωρίς σκέψη.
Το σημείο που μου τράβηξε την προσοχή στο συγκεκριμένο άρθρο, είναι η αναλυτική λίστα με παραπομπές σε έντυπα, βιβλία και σε υποενότητες του ιστότοπου, όπου οι ενδιαφερόμενοι ΜτΙ, γονείς, παιδιά και έφηβοι, μπορούν να βρουν πληροφορίες για το πώς μπορούν να προστατευθούν από την σεξουαλική παρενόχληση και τους παιδόφιλους, καθώς και τι πρέπει να κάνουν, αν έχουν πέσει θύματα σεξουαλικής βίας. Εδώ, η Σκοπιά ακολουθεί την γνωστή της μέθοδο, απαντάει δηλαδή σε ένα άσχετο ερώτημα για να καλύψει το πραγματικό πρόβλημα. Είναι μια στρατηγική, που η Σκοπιά ακολουθεί σε πάρα πολλά θέματα για τα οποία κατηγορούνται οι ΜτΙ.[10] Στην περίπτωση που μας απασχολεί εδώ, δηλαδή το πρόβλημα της παιδεραστίας μεταξύ των ΜτΙ, η λίστα με τα άρθρα που δίνει στους οπαδούς της είναι άσχετη, για τον απλούστατο λόγο ότι η Σκοπιά δεν κατηγορείται επειδή δεν εκπαιδεύει τα μέλη της πώς να προστατεύουν τα παιδιά τους, αλλά επειδή: 1. Καλύπτει τους παιδεραστές, 2.Αφήνει απροστάτευτα τα παιδιά, 3. Δεν συνεργάζεται με τις αρχές (όπως άλλωστε επισημάναμε ήδη στην αρχή του άρθρου).
Για να ξεκινήσουμε όμως από την αρχή, το άρθρο αρχίζει με τα προφανή: Ο Θεός μισεί την κακοποίηση παιδιών και οι ΜτΙ, «μιμούμενοι τον Ιεχωβά, εμείς ως Μάρτυρές του αποστρεφόμαστε την κακοποίηση παιδιών και δεν την ανεχόμαστε μέσα στη Χριστιανική εκκλησία». Ναι, είναι απόλυτα λογικό και αναμενόμενο, επίσημα η Σκοπιά, όπως άλλωστε και κάθε άλλη κοινωνική ή θρησκευτική ομάδα, να αποκηρύσσει την κακοποίηση. Δεν μας λέει κάτι ιδιαίτερο εδώ. Το ερώτημα είναι τι γίνεται στην πράξη, δηλαδή πώς ενεργούμε για να δείξουμε ότι πράγματι δεν ανεχόμαστε την κακοποίηση. Επιπλέον, στηνπαράγραφο 3, έστω και με πλάγιο τρόπο, η Σκοπιά παραδέχεται επιτέλους ότι υπάρχουν παιδόφιλοι μεταξύ των ΜτΙ: «Επιπρόσθετα, κάποιοι που ισχυρίζονται ότι είναι μέρος της εκκλησίας έχουν ενδώσει σε διεστραμμένες σαρκικές επιθυμίες και έχουν κακοποιήσει παιδιά».
Και οι δύο αυτές δηλώσεις, δηλαδή η αποστροφή προς την παιδική κακοποίηση και η παραδοχή δραστών μεταξύ τους, έχει στόχο να νιώσουν υπερήφανα οι ΜτΙ! Επειδή κάποιοι από τους αναγνώστες μπορούν να ξαφνιαστούν με αυτή την δήλωση, σπεύδω να εξηγήσω. Η Σκοπιά βάζει στο μικροσκόπιο και κατηγορεί την Εκκλησία μας, καθώς και όλα τα χριστιανικά δόγματα και ομολογίες με ιδιαίτερη εμμονή στην Καθολική Εκκλησία, που επίσης ταλανίζεται από ένα τεράστιο σκάνδαλο παιδεραστίας. Έτσι, με αυτές τις δύο δηλώσεις, οι ΜτΙ, χρόνια εκπαιδευμένοι να αποδέχονται ό,τι λέει η Οργάνωση, θα σκεφτούν: «Να είδες, εμείς μισούμε τους παιδεραστές και παραδεχόμαστε ότι υπάρχουν κάποιοι και δεν είμαστε σαν τους Καθολικούς».
Επιπλέον, είναι ενδιαφέρουσα η προσεκτική διατύπωση «κάποιοι που ισχυρίζονται ότι είναι μέρος της εκκλησίας». Υπονοείται δηλαδή ότι οι παιδεραστές δεν είναι ΜτΙ, αλλά ισχυρίζονται ότι είναι. Πρόκειται για ακόμη μία παλαιότατη τακτική, θα τολμούσα να την χαρακτηρίσω δόγμα, της Σκοπιάς: όσοι αμαρτάνουν κρυφά δεν είναι μέλη της, και μόλις εντοπιστούν θα αποκοπούν. Αν όμως, κάποιος που ανήκει σε άλλη χριστιανική ομολογία, πει για κάποιον ομόπιστό του ότι δεν είναι γνήσιος Χριστιανός, αφού παραβιάζει τους νόμους ή ότι αμαρτάνει και περιμένουν να μετανοήσει, οι ΜτΙ δεν το δέχονται και από τις μεμονωμένες πράξεις ατόμων κατηγορούν το σύνολο του χριστιανικού κόσμου. Πρόκειται δηλαδή για δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι το άρθρο χαρακτηρίζει την παιδεραστία «αμαρτία» και ως τέτοια την αντιμετωπίζει. Ίσως αναρωτηθεί κάποιος, γιατί είναι κακό αυτό; Δεν είναι αμαρτία; Όπως έχει επισημάνει πάρα πολύ εύστοχα ο π. Γεώργιος Μεταλληνός σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με ΜτΙ[11], το πρόβλημα με τους ΜτΙ είναι ότι δεν ζουν σε ένα γκέτο, για να ρυθμίζουν τη ζωή τους όπως θέλουν και αυτό έχει διαστάσεις κοινωνικές και όχι πνευματικές. Η παιδεραστία είναι έγκλημα που πρέπει να αναφέρεται στις αρχές, ο δράστης πρέπει να τιμωρηθεί και τα θύματα να βοηθηθούν για να ανακάμψουν. Δεν μπορεί η παιδεραστία να αντιμετωπίζεται με όρους πνευματικούς!
Ιδιαίτερα σοκαριστική είναι η παράγραφος 8. Διαβάζουμε ότι «Πάνω από όλα, [η παιδεραστία είναι] αμαρτία εναντίον του Θεού…Ο δράστης φέρνει μεγάλη μομφή στο όνομα του Ιεχωβά». Μα ο παιδεραστής δεν βλάπτει τον Θεό! Βλάπτει με φρικτό τρόπο ένα παιδάκι! Δεν υπάρχει κανένας λόγος συμπάθειας ή πρόληψης ή προστασίας των παιδιών σε αυτές τις παραγράφους. Η έγνοια της Σκοπιάς είναι «το όνομα του Ιεχωβά». Βέβαια, στη διατύπωση αυτή κρύβεται μια ιδιαίτερη σημασία, που εμείς ίσως να μην μπορούμε να την εντοπίσουμε κατευθείαν, αλλά σίγουρα την αντιλαμβάνονται οι ΜτΙ. Όταν η Οργάνωση μιλάει για την προστασία του ονόματος του Ιεχωβά δεν εννοεί τίποτα άλλο παρά την προστασία της δικής της εικόνας προς τα έξω, καθώς για τους ΜτΙ η Οργάνωση είναι ταυτόσημη με τον Ιεχωβά Θεό. Συνεπώς, η παιδεραστία δεν είναι αποδεκτή όχι γιατί αποτελεί έγκλημα κατά των παιδιών, αλλά γιατί «πάνω από όλα», χαλάει την καλή εικόνα της Οργάνωσης!
Και αυτή η σοκαριστική φιλοσοφία και συμπεριφορά επαναλαμβάνεται στηνπαράγραφο 10: «Τους απασχολεί πρωτίστως η διατήρηση της αγιότητας του ονόματος του Θεού» (σ.σ. εννοεί τους «πρεσβύτερους», η υπογράμμιση δική μας). Δεν τους απασχολεί η προστασία του θύματος και η προληπτική προστασία των υπόλοιπων παιδιών, αλλά η εικόνα της Οργάνωσης προς τα έξω!
Συνεχίζουμε στην παράγραφο 11: «Προσπαθούν (σ.σ. εννοεί τους πρεσβύτερους») να κάνουν «καλά τον άρρωστο», εν προκειμένω τον ένοχο. Οι βασισμένες στη Γραφή συμβουλές τους μπορούν να τον βοηθήσουν να αποκαταστήσει τη σχέση του με τον Θεό, αλλά αυτό είναι εφικτό μόνο αν έχει μετανοήσει ειλικρινά.» Ερώτηση: Πώς είναι δυνατόν άνθρωποι, που στην καθημερινή τους ζωή ασκούν διάφορα επαγγέλματα (συνήθως χειρονακτικά, φούρναροι, οικοδόμοι, επαγγελματίες οδηγοί, κτλ) να θεραπεύσουν έναν παιδεραστή με βάση την αγία Γραφή; Η γενικόλογη διατύπωση «να αποκαταστήσει τη σχέση του με τον Θεό» προσωπικά δεν με καλύπτει, ότι τάχα αναφέρονται σε πνευματική βοήθεια, γιατί το άρθρο αναφέρεται στους παιδεραστές, άρα έχω κάθε δικαίωμα να θεωρήσω ότι εννοούν και τους παιδεραστές, μέσα σε αυτήν την αοριστολογία.
Στη συνέχεια, παράγραφο 13 και εξής, το άρθρο απαντάει στο ερώτημα: «Συμμορφώνονται οι πρεσβύτεροι με τους κοσμικούς νόμους που απαιτούν να αναφέρεται στις κοσμικές αρχές κάθε ισχυρισμός περί κακοποίησης παιδιού;Ναι. Σε μέρη όπου υπάρχουν τέτοιοι νόμοι, οι πρεσβύτεροι προσπαθούν να συμμορφώνονται με τους κοσμικούς νόμους που απαιτούν να αναφέρεται κάθε ισχυρισμός περί κακοποίησης….Όταν οι πρεσβύτεροι μαθαίνουν ότι κάποιος στην εκκλησία κατηγορείται για κακοποίηση παιδιού, προσπαθούν να συμμορφωθούν με τους κοσμικούς νόμους σχετικά με την αναφορά του ζητήματος στις αρχές και κατόπιν διεξάγουν έρευνα με βάση τη Γραφή»(παράγραφος 16).
Η υπογράμμιση της λέξης προσπαθούν, η οποία επαναλαμβάνεται τουλάχιστον 2 φορές, είναι δική μας. Στο πρωτότυπο κείμενο, στην αγγλική γλώσσα, το ρήμαείναι το endeavor: “… elders endeavor to comply with secular laws about reporting allegations of abuse… elders endeavor to comply with any secular laws about reporting the matter”. Το ρήμα endeavor σημαίνει προσπαθώ πολύ σκληρά, με όλες μου τις δυνάμεις[12]. Και το ερώτημα που προκύπτει είναι: για τι πράγμα προσπαθούν τόσο σκληρά οι «πρεσβύτεροι» των Μαρτύρων; Για να σηκώσουν το τηλέφωνο και να ειδοποιήσουν τις αρμόδιες αρχές; Αυτή η πρόταση προκαλεί περισσότερα ερωτήματα από την απάντηση που υποτίθεται ότι δίνει.
Στην παράγραφο 15, το άρθρο προσπαθεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις σχετικά με τον κανόνα των 2 μαρτύρων. Απαιτούνται μεν δύο μάρτυρες, γιατί«αυτό απαιτούν οι υψηλοί κανόνες δικαιοσύνης της Γραφής. Όταν δεν υπάρχει ομολογία της αδικοπραγίας, απαιτούνται δύο μάρτυρες για να τεκμηριωθεί η κατηγορία και να εξουσιοδοτηθούν οι πρεσβύτεροι να προβούν σε δικαστική ενέργεια», αλλά λίγο παρακάτω διευκρινίζεται ότι: «Μήπως αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται οπωσδήποτε δύο μάρτυρες για να μπορεί να αναφερθεί στις αρχές ένας ισχυρισμός περί κακοποίησης; Όχι. Αυτή η απαίτηση δεν εφαρμόζεται στο αν οι πρεσβύτεροι ή άλλοι θα αναφέρουν στις αρχές τον ισχυρισμό ότι έχει διαπραχθεί ένα έγκλημα».
Χρειάζεται εδώ προσοχή για να εντοπιστεί μια λεπτή διαφοροποίηση: όταν η Σκοπιά μιλάει για «δικαστική ενέργεια», αναφέρεται στα δικά της θρησκευτικά δικαστήρια. Δηλαδή, απαιτούνται 2 μάρτυρες για το δικό της δικαστήριο, αλλά όχι για να γίνει αναφορά του εγκλήματος στις αρχές (από τους πρεσβύτερους ύστερα από…σκληρές προσπάθειες, όπως είδαμε). Γιατί όμως είναι τόσο προβληματικό το θέμα με τους 2 μάρτυρες; Γιατί αν δεν βρεθούν αυτοί οι 2 μάρτυρες (ο ένας εκ των 2 μπορεί να είναι και το θύμα, αλλά χρειάζεται και ένας δεύτερος), ο παιδόφιλος θα παραμείνει στην Αίθουσα Βασιλείας, όπως θα δούμε και αμέσως παρακάτω!
Επιπλέον, σε μια υποσημείωση δίνεται η σημαντική, ομολογουμένως, διευκρίνιση ότι «ποτέ δεν απαιτείται από ένα παιδί να μιλήσει παρουσία του φερόμενου ως δράστη». Πρώην ΜτΙ επισημαίνουν ότι αυτό, δηλαδή να μην έρχεται το παιδί πρόσωπο με πρόσωπο με τον δράστη, είναι τελευταία αλλαγή και εφαρμόστηκε ύστερα από υπόδειξη της Βασιλικής Επιτροπής της Αυστραλίας ότι είναι ανεπίτρεπτο το θύμα να αντιμετωπίζει τον θύτη του.[13]
Και φτάνουμε στις πιο τραγικές και σοκαριστικές παραγράφους του άρθρου, αυτές που δείχνουν ότι στην ουσία τίποτα δεν έχει αλλάξει στους κόλπους της Σκοπιάς και ότι τα παιδάκια παραμένουν απροστάτευτα.
Στις παραγράφους 17 – 18, η Σκοπιά διαχωρίζει τον ρόλο του δικού της θρησκευτικού δικαστηρίου από «τις κοσμικές εξουσίες». Εξηγεί λοιπόν στους ΜτΙ ότι: «Όταν οι πρεσβύτεροι υπηρετούν σε δικαστική επιτροπή, ο ρόλος τους είναι πνευματικός, δηλαδή θρησκευτικός». Επανερχόμαστε λοιπόν σε αυτό που επισημάναμε παραπάνω ότι η Σκοπιά λειτουργεί σε έναν δικό της κόσμο και κρίνει και δικάζει εγκλήματα με όρους μόνο πνευματικούς. Και ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτών των «δικαστηρίων»; Ας αφήσουμε την απάντηση στην «Οργάνωση του Ιεχωβά»: «Καθοδηγούμενοι από τις Γραφές, κρίνουν αν ο δράστης έχει μετανοήσει ή όχι. Αν είναι αμετανόητος, αποβάλλεται, και γίνεται σχετική ανακοίνωση στην εκκλησία. Αν έχει μετανοήσει, θα του επιτραπεί να παραμείνει στην εκκλησία… Από ενδιαφέρον για το καλό των παιδιών, οι πρεσβύτεροι ίσως προειδοποιήσουν κατ’ ιδίαν τους γονείς ανηλίκων στην εκκλησία να προσέχουν τις επαφές των παιδιών τους με το συγκεκριμένο άτομο»(οι υπογραμμίσεις είναι δικές μας). Τα σχόλια περιττεύουν! Με ποιες ακριβώς γνώσεις, άνθρωποι χωρίς καμία μα καμία εξειδικευμένη εκπαίδευση καταλαβαίνουν ότι ένας παιδεραστής έχει μετανοήσει και τον αφήνουν ελεύθερο μέσα στην Αίθουσα Βασιλείας; Και τα παιδιά, τα θύματά του, είναι υποχρεωμένα να βρίσκονται στον ίδιο χώρο με αυτόν τον άνθρωπο; Αυτή η παράγραφος μου φάνηκε τόσο απίστευτη, που χρειάστηκε να την διαβάσω 2 – 3 φορές, για να βεβαιωθώ ότι κατάλαβα καλά. Κανένα ενδιαφέρον για τα παιδάκια, για την προστασία τους! Αρκεί μια απόφαση άσχετων ανθρώπων για το αν ο παιδεραστής θα παραμείνει ανάμεσά τους! Και μάλιστα, δεν είναι καν υποχρεωμένοι να προειδοποιήσουν για αυτόν τον άνθρωπο! «Ίσως» το κάνουν, όπως γράφει το άρθρο.
Και ύστερα από όλα αυτά τα εξοργιστικά, που μάλλον θα πρέπει να θορυβήσουν τους γονείς Μάρτυρες για τους ανθρώπους που έχουν αναλάβει την πνευματική τους καθοδήγηση, τίθεται από το άρθρο το ερώτημα στην παράγραφο 19:«Ποιοι έχουν την ευθύνη να προστατεύουν τα παιδιά από οτιδήποτε μπορεί να τα βλάψει; Οι γονείς. Τα παιδιά σας είναι ιερή παρακαταθήκη, “κληρονομιά από τον Ιεχωβά”. Είναι ευθύνη σας να προφυλάξετε αυτή την παρακαταθήκη». Οι «πρεσβύτεροι» αποφασίζουν για το αν ένας παιδόφιλος θα μπαίνει σε μια Αίθουσα Βασιλείας, όμως οι γονείς θα φταίνε αν συμβεί κάτι στο παιδί τους! Η μετατόπιση της ευθύνης από την ηγεσία στους απλούς ΜτΙ είναι ακόμη μία πάγια στρατηγική της Οργάνωσης. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι η ψευδοπροφητεία του 1975: Η Σκοπιά είχε προφητέψει ότι ο Αρμαγεδδών θα λάβαινε χώρα το 1975, κάτι που φυσικά δεν συνέβη. Σήμερα, για την ψευδοπροφητεία αυτή κατηγορεί τους τότε οπαδούς της ότι τάχα μέσα στον ενθουσιασμό τους, παρερμήνευσαν τα γραπτά του «φρόνιμου δούλου» και ότι δεν ήταν επίσημη προφητεία της Οργάνωσης[14].
Και ποιον ύμνο καλούνται να ψάλουν οι ΜτΙ, όταν ολοκληρώσουν την μελέτη αυτού του άρθρου; Τον ύμνο 103 με τίτλο «Ποιμένες—Δώρα σε Μορφή Ανθρώπων»! Αν και μόνο από τον τίτλο καταλαβαίνουμε το περιεχόμενο, ας δούμε μερικούς ακόμη χαρακτηριστικούς στίχους:
«Δώρα πολύτιμα του Θεού
είν’ οι ποιμένες αυτοί.
Δείχνουν στοργή, μεριμνούν για μας.
Τους αγαπάμε πολύ.»
Δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα αισθάνονται παιδιά – θύματα και οι γονείς τους, μεταξύ των 8.500.000 Μαρτύρων του Ιεχωβά, όταν θα πρέπει να σηκωθούν όρθιοι και να ψάλλουν αυτόν τον ύμνο, ευχαριστώντας τον θεό τους για τους «ποιμένες» τους και δηλώνοντας την αγάπη τους στα πρόσωπά τους!
Συνοψίζοντας, διαπιστώνουμε μέσα από το άρθρο που δημοσιεύεται στο επίσημο δογματικό περιοδικό της Σκοπιάς, ότι παρά τις αναμενόμενες αποκηρύξεις της παιδεραστίας, στην πράξη η Οργάνωση δεν έχει καμία συγγνώμη και συμπάθεια για τα παιδιά –θύματα, αποτέλεσμα των πρακτικών της, και δεν λαμβάνει καμία μέριμνα, για να προστατεύσει τα υπόλοιπα παιδιά. Αντίθετα, με την απόφαση ανθρώπων, χωρίς καμία γνώση και εκπαίδευση για ένα τόσο σοβαρό και πολύπλοκο πρόβλημα, αφήνει τους παιδόφιλους ελεύθερους μεταξύ των οπαδών της και ρίχνει το βάρος της ευθύνης αποκλειστικά στους γονείς! Μοναδική ανησυχία είναι η προστασία της καλής εικόνας των ΜτΙ προς τα έξω. Και τελείως αυθόρμητα, μου έρχεται στο νου ένα από τα φοβερά «Ουαί», που εκσφενδόνισε ο Κύριος μας προς τους γραμματείς και Φαρισαίους: «Αλλοίμονό σας, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, διότι μοιάζετε με τάφους ασβεστωμένους, οι οποίοι εξωτερικά μεν φαίνονται ωραίοι, ενώ από μέσα είναι γεμάτοι με κόκκαλα πεθαμένων και κάθε λογής ακαθαρσία»(Ματθαίος 23:27).
[1] Μερικές μόνο από τις αναφορές που υπάρχουν στο internet:
Τα συμπεράσματα της Βασιλικής Επιτροπής Αυστραλίας:https://www.childabuseroyalcommission.gov.au/media-releases/report-jehovahs-witness-organisations-released
Άλλα άρθρα:
[5] Παρακολουθείστε στο βίντεο, από 5.07’’ και εξής, πώς το μέλος του δικαστηρίου αποστομώνει τον κ. Τζέφρι Τζάκσον, μέλος του Κυβερνώντος Σώματος, χρησιμοποιώντας την αγία Γραφή! https://youtu.be/dJE4_xGHs8E Η ακατανόητη απάντηση του κ. Τζάκσον είναι ότι θα ρωτήσει κάποια στιγμή μελλοντικά τον Χριστό!
[6] Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να συγχέεται το θρησκευτικό δικαστήριο της Σκοπιάς με το σύστημα δικαιοσύνης και τα δικαστήρια κάθε χώρας. Η Σκοπιά πάντα καθοδηγεί τα μέλη της να επιλύουν τις διαφορές τους, ακόμη και αν αποτελούν σοβαρότατα ποινικά αδικήματα ή εγκλήματα, χωρίς να καταφεύγουν στη «σοφία του κόσμου», όπως αποκαλεί υποτιμητικά τις αρχές και τις εξουσίες εκτός της Οργάνωσης. Τα αίτια για αυτό είναι πολύπλοκα και ξεφεύγουν του σκοπού της παρούσης ανάρτησης.
[7] Αυτά τα στοιχεία προέρχονται από το βίντεο του πρώην Μάρτυρα JohnCedarsστο οποίο αναλύει μαζί με 2 άλλους πρώην Μάρτυρες το άρθρο της Σκοπιάς Μελέτης για την παιδοφιλία.. Διάφορες πληροφορίες της ανάρτησης, επίσης προέρχονται από εδώ και αξίζει τον κόπο και το χρόνο να το παρακολουθήσετε: https://youtu.be/DHjfjBNsZlw
[8] Αξίζει ίσως να επισημανθεί ότι ο υπουργός δικαιοσύνης της Ολλανδίας, SanderDekker, κάλεσε τους ΜτΙ να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Καθολικής Εκκλησίας στην αντιμετώπιση των παιδόφιλων και των θυμάτων τους. Λίγη αυτοκριτική επιβάλλεται πριν ο «πιστός και φρόνιμος δούλος» συνεχίσει να κατηγορεί τον κόσμο άπαντα : https://www.dutchnews.nl/news/2018/12/police-raid-jehovahs-witness-buildings-in-sexual-abuse-inquiries/
[9] Δες το βίντεο του πρώην Μάρτυρα JohnCedars, όπως αναφέρεται στη σημείωση 7 https://youtu.be/DHjfjBNsZlw
[10] Βλ. σχετικά το άρθρο «ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ. ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ» http://antiairetikos.blogspot.com/2016/04/blog-post_17.html
[10] Βλ. σχετικά το άρθρο «ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ. ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ» http://antiairetikos.blogspot.com/2016/04/blog-post_17.html
[11] Μπορείτε να το παρακολουθήσετε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=mgm8oisuErU Το συγκεκριμένο απόσπασμα είναι στο 4.05’
[12] Βλ. ενδεικτικά στο λεξικό Merriam-Webster: https://www.merriam-webster.com/dictionary/endeavor
[13] Βλέπε το βίντεο της υποσημείωσης 7.
[14] Βλ. ενδεικτικά «Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά—Διαγγελείς της Βασιλείας του Θεού σ. 104-105: «Αλλά, επίσης, δόθηκε προειδοποίηση στους Μάρτυρες του Ιεχωβά να συγκεντρώνονται κυρίως στην εκτέλεση του θελήματος του Ιεχωβά και να μην ασχολούνται υπερβολικά με ημερομηνίες και με προσδοκίες για σωτηρία σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφή