ΕΚΤΟΣ εξεταστέας ύλης η ελληνική επανάσταση, στην Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου, σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας, ενώ εντός ύλης είναι η αμερικανική επανάσταση (2 σελίδες) και η γαλλική (4 σελίδες) !!
Η γαλλική, μάλιστα, περιλαμβάνει μια δυσνόητη για 15χρονα παιδιά ορολογία πολιτικών επιστημών, ένα απίστευτο μπέρδεμα με λέσχες Ιακωβίνων, Κορδελιέρων, Γιρονδίνους, Ορεινούς, δεξιούς αριστερούς κεντρώους, ριζοσπάστες «αβράκωτους», αντιδραστικούς, εθνοσυνελεύσεις, συνελεύσεις συντακτικές συμβατικές νομοθετικές, επαναστάσεις και αντεπαναστάσεις, στα οποία, προσωπικά, ποτέ δεν ζητώ από τους μαθητές να εντρυφήσουν, γιατί δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρούνται με ανούσιες γι’ αυτούς λεπτομέρειες, αλλά το υπουργείο τα έχει εντάξει όλα αυτά στην εξεταστέα ύλη του Ιουνίου.
Και δεν θα με πείραζε αυτό – εγώ τα εξαίρεσα, όπως έχω το δικαίωμα, αφού επιλέγουμε τα 2/3 της διδαχθείσας ύλης – αλλά με πειράζει που το υπουργείο θεώρησε αυτά τα … «γαλλικά», πιο σπουδαία από την Ελληνική Επανάσταση.
Από τη μάχη στα Δερβενάκια, το Χάνι της Γραβιάς, την ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου, την πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κανάρη, την καταστροφή της Χίου, των Ψαρών…
Τα θεώρησε πιο σπουδαία από την γνώση των ονομάτων, έστω, των απελευθερωτών μας, του Παπαφλέσσα, του Κολοκοτρώνη, της Μπουμπουλίνας, του Καραϊσκάκη, του Μπότσαρη – προσωπογραφίες των οποίων υπάρχουν στο κεφάλαιο αυτό.
Όλα τα γεγονότα και πρόσωπα του Αγώνα του 1821 τα έθεσε εκτός εξεταστέας ύλης το Υπουργείο, αφού προηγουμένως είχε ορίσει να διδαχθούν «χωρίς έμφαση», με «απλή αναφορά», μέσα σε ΜΙΑ διδακτική ώρα (45 λεπτά) !!
Όχι πως το κεφάλαιο για την Ελληνική Επανάσταση είναι αυτό που θα έπρεπε να είναι. Αντιθέτως. Επιγραμματικό. Αποστεωμένο. Τρεις σελίδες όλο κι όλο, που «καλύπτουν» τα επτά χρόνια: 1821 – 1827 !! Μικρότερο κατά μία σελίδα από τη γαλλική επανάσταση.
Αλλά δεν έχει σημασία τώρα αυτό. Σημασία έχει η υποτίμησή του στη διδασκαλία και η συνακόλουθη εξαίρεσή του από τις εξετάσεις.
Θα απαντήσει, άραγε, το υπουργείο παιδείας στο ερώτημα – που πρέπει να τεθεί επισήμως – γιατί απαξίωσε την Ελληνική Επανάσταση στη συνείδηση των μαθητών;
Η γαλλική, μάλιστα, περιλαμβάνει μια δυσνόητη για 15χρονα παιδιά ορολογία πολιτικών επιστημών, ένα απίστευτο μπέρδεμα με λέσχες Ιακωβίνων, Κορδελιέρων, Γιρονδίνους, Ορεινούς, δεξιούς αριστερούς κεντρώους, ριζοσπάστες «αβράκωτους», αντιδραστικούς, εθνοσυνελεύσεις, συνελεύσεις συντακτικές συμβατικές νομοθετικές, επαναστάσεις και αντεπαναστάσεις, στα οποία, προσωπικά, ποτέ δεν ζητώ από τους μαθητές να εντρυφήσουν, γιατί δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρούνται με ανούσιες γι’ αυτούς λεπτομέρειες, αλλά το υπουργείο τα έχει εντάξει όλα αυτά στην εξεταστέα ύλη του Ιουνίου.
Και δεν θα με πείραζε αυτό – εγώ τα εξαίρεσα, όπως έχω το δικαίωμα, αφού επιλέγουμε τα 2/3 της διδαχθείσας ύλης – αλλά με πειράζει που το υπουργείο θεώρησε αυτά τα … «γαλλικά», πιο σπουδαία από την Ελληνική Επανάσταση.
Από τη μάχη στα Δερβενάκια, το Χάνι της Γραβιάς, την ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου, την πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κανάρη, την καταστροφή της Χίου, των Ψαρών…
Τα θεώρησε πιο σπουδαία από την γνώση των ονομάτων, έστω, των απελευθερωτών μας, του Παπαφλέσσα, του Κολοκοτρώνη, της Μπουμπουλίνας, του Καραϊσκάκη, του Μπότσαρη – προσωπογραφίες των οποίων υπάρχουν στο κεφάλαιο αυτό.
Όλα τα γεγονότα και πρόσωπα του Αγώνα του 1821 τα έθεσε εκτός εξεταστέας ύλης το Υπουργείο, αφού προηγουμένως είχε ορίσει να διδαχθούν «χωρίς έμφαση», με «απλή αναφορά», μέσα σε ΜΙΑ διδακτική ώρα (45 λεπτά) !!
Όχι πως το κεφάλαιο για την Ελληνική Επανάσταση είναι αυτό που θα έπρεπε να είναι. Αντιθέτως. Επιγραμματικό. Αποστεωμένο. Τρεις σελίδες όλο κι όλο, που «καλύπτουν» τα επτά χρόνια: 1821 – 1827 !! Μικρότερο κατά μία σελίδα από τη γαλλική επανάσταση.
Αλλά δεν έχει σημασία τώρα αυτό. Σημασία έχει η υποτίμησή του στη διδασκαλία και η συνακόλουθη εξαίρεσή του από τις εξετάσεις.
Θα απαντήσει, άραγε, το υπουργείο παιδείας στο ερώτημα – που πρέπει να τεθεί επισήμως – γιατί απαξίωσε την Ελληνική Επανάσταση στη συνείδηση των μαθητών;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου