Της Αλεξίας Κρηνίτη
Περιοδικό «Σκοπιά» 1 Απριλίου 2006, σελ. 29: Βάπτιση Μαρτύρων του Ιεχωβά
Τα τελευταία χρόνια, οι οπαδοί της Σκοπιάς μειώνονται συνεχώς με σοβαρές συνέπειες στη δομή και την οργάνωση της εταιρείας. Κάποιες από αυτές τις συνέπειες είναι η μείωση της κυκλοφορίας του ιστορικού για την αίρεση περιοδικού "η Σκοπιά για το Κοινό", η κατάργηση του ιδιαίτερα αγαπητού στους Μάρτυρες του Ιεχωβά "Βιβλίου Έτους", η κατάργηση της δημοσίευσης στατιστικών στοιχείων για τον αριθμό των "ευαγγελιζομένων"[1](περιορίζονται να ανακοινώσουν κάποιους μέσους όρους και τους απόλυτους αριθμούς όσων συμμετέχουν στην "Ανάμνηση", που όμως δεν έχουν ιδιαίτερη πρακτική αξία), η πώληση του ιστορικού τους κτηρίου στο Μπρούκλιν, η κατάργηση και συγχώνευση των Γραφείων Τμημάτων[2] και των Αιθουσών Βασιλείας[3] σε διάφορες χώρες...
Στην Αθήνα, έχουν ξεκινήσει διαδικασία πώλησης του κτηρίου στο Μαρούσι, που στεγάζει το Γραφείο Τμήματος και ήδη μετακομίζουν τις υπηρεσίες στη Δραπετσώνα, όπου βρίσκεται το μεταφραστικό τους τμήμα. Επιπλέον, και οι "εκκλησίες" των Μαρτύρων στην Αθήνα έχουν συγχωνευθεί με αποτέλεσμα να καταργηθούν διάφορες "Περιοχές".
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά τα προβλήματα, η Σκοπιά καλείται να καταβάλει αποζημιώσεις πολλών εκατομμυρίων δολαρίων στα θύματα παιδεραστίας σε όλο τον κόσμο[4]. Είναι ακόμη ένα μέτωπο που αιμορραγεί και για μένα το πιο σοβαρό, καθώς η ηγεσία της Σκοπιάς συγκαλύπτει την κακοποίηση παιδιών, επικαλούμενη την αγία Γραφή! Μάλιστα, μέλος του Κυβερνώντος Σώματος απάντησε στη Βασιλική Επιτροπή της Αυστραλίας ότι θα ρωτήσει τον ίδιο τον Ιησού πώς θα χειριζόταν το θέμα της σεξουαλικής κακοποίησης[5]!
Μελετητές της αίρεσης παρατηρούν μια πολύ μεγάλη αλλαγή στην ύλη του επίσημου ιστότοπου, των περιοδικών και των τριήμερων Συνελεύσεων Περιφερείας και την ερμηνεύουν ως συνέπεια όλων των παραπάνω. Επειδή η προσέλευση νέων μελών είναι πολύ μικρή, η Σκοπιά στοχεύει πλέον τους ίδιους τους Μάρτυρες του Ιεχωβά και τα παιδιά τους, για να παραμείνουν στους κόλπους της. Είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικοί οι τίτλοι των Συνελεύσεων Περιφερείας τα 2 τελευταία χρόνια: "Παραμείνετε Όσιοι στον Ιεχωβά" (2017), "Να είστε Θαρραλέοι" (2018). Απευθύνονται σχεδόν αποκλειστικά σε Μάρτυρες του Ιεχωβά, προβάλλοντας τις ιδιαίτερα σκληρές πρακτικές της αποκοπής και της άρνησης μετάγγισης αίματος, της προσήλωσης στην Οργάνωση, τον κοινωνικό αποκλεισμό ανθρώπων εξαιτίας προσωπικών επιλογών, την αρνητική απεικόνιση όσων δεν είναι Μάρτυρες. Επιπλέον, οι συνελεύσεις έχουν μετατραπεί σε έναν μαραθώνιο προβολής προπαγανδιστικών βίντεο. Εάν απορείτε γιατί επισημαίνουμε ότι οι τελευταίες συνελεύσεις απευθύνονται στα μέλη της αίρεσης, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι δεν ήταν πάντα έτσι: στις συνελεύσεις αυτές προσκαλείται ένα ευρύτερο κοινό. Σχεδόν όλοι μας έχουμε λάβει προσκλήσεις για αυτές τις συνελεύσεις από Μάρτυρες που ήρθαν κάποιο απόγευμα στο σπίτι μας. Έτσι, η Σκοπιά φρόντιζε το περιεχόμενο των συνελεύσεων να είναι ευπρεπές για όσους επισκέπτες παρακολουθούσαν κάποιο μέρος, μιλώντας για αγάπη, την πίστη στο Χριστό, για υψηλά στάνταρ ηθικής και άλλα παρεμφερή θέματα. Αυτά θα έκαναν όσους δεν γνώριζαν τις διδασκαλίες της Σκοπιάς να νομίζουν ότι πρόκειται για ακόμη ένα παρακλάδι του Χριστιανισμού ή να νιώσουν ότι έλκονται από αυτήν την προσεγμένη έξωθεν καλή μαρτυρία της Οργάνωσης, κάτι που ήταν και το επιθυμητό αποτέλεσμα για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά.
Ιδιαίτερα αυστηρή κριτική ασκεί η Σκοπιά στην Εκκλησία και εν γένει σε όλους τους χριστιανούς για το θέμα του νηπιοβαπτισμού. Με την πάγια τακτική της διαστρέβλωσης και παρερμηνείας εδαφίων, η Οργάνωση διδάσκει στους οπαδούς της ένα στρεβλό νόημα του βαπτίσματος και κατά συνέπεια τους λέει ότι ο νηπιοβαπτισμός είναι "αντιγραφικός", δηλαδή δεν βασίζεται στην αγία Γραφή.
Για την Ορθόδοξη Εκκλησία, το Βάπτισμα είναι βάπτισμα αναγέννησης. Είναι πολλά τα χωρία στην Καινή Διαθήκη, που το καταδεικνύουν. Εμείς θα παραθέσουμε τα ίδια τα λόγια του Κυρίου μας Χριστού προς τον Νικόδημο, στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη, Κεφ. 3, εδάφια 3 – 6: «Απήντησε ο Ιησούς και είπε· “σε διαβεβαιώνω, ότι εάν δεν γεννηθή κανείς από τον ουρανόν, δεν ημπορεί να ίδη και να απολαύση την βασιλείαν του Θεού”. Λέγει προς αυτόν ο Νικόδημος· “πως είναι δυνατόν να γεννηθή πάλιν ο άνθρωπος, και μάλιστα όταν είναι γέρων; Μήπως ημπορεί να εισέλθη δια δευτέραν φοράν εις την κοιλίαν της μητρός του και να γεννηθή πάλιν;” Απήντησεν ο Ιησούς· “αληθώς σου λέγω, ότι εάν δεν αναγενηθή κανείς πνευματικώς από το νερό του βαπτίσματος και από την χάριν του Αγίου Πνεύματος, δεν ημπορεί να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού».
Από την άλλη, το βάπτισμα της Σκοπιάς είναι βάπτισμα αφιερώσεως στον Ιεχωβά και ταυτίσεως με την Οργάνωση. Στο βιβλίο «Πώς να Συζητάτε Λογικά από τις Γραφές», στη σελίδα 106, διαβάζουμε: «Το Χριστιανικό βάφτισμα στο νερό είναι ένα ορατό σύμβολο του γεγονότος ότι εκείνος που βαφτίζεται έχει κάνει πλήρη, ανεπιφύλακτη και χωρίς όρους αφιέρωση μέσω του Ιησού Χριστού με σκοπό να εκτελεί το θέλημα του Ιεχωβά Θεού». Επιπλέον, η Σκοπιά διδάσκει ότι δεν πρέπει να βαπτίζονται νήπια, για να είναι συνειδητή απόφαση η αφιέρωση στον Ιεχωβά, που συμβολίζεται με το βάπτισμα[6].
Βέβαια, η Σκοπιά, όπως και με όλα της τα δόγματα, είναι αρκετά ελαστική ως προς το βάπτισμα. Ναι μεν δεν επιτρέπει το νηπιοβαπτισμό και κατακρίνει τους υπόλοιπους χριστιανούς, αλλά δεν εγείρει και σοβαρές αντιρρήσεις για το βάπτισμα παιδιών. Πόσο ώριμα και συνειδητοποιημένα μπορεί να είναι τα παιδιά για μια τέτοια απόφαση, για την οποία δεν μπορούν εύκολα να αλλάξουν γνώμη αργότερα εξαιτίας της Αποκοπής; Ο Αντιαιρετικός έχει φιλοξενήσει ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για την βάπτιση παιδιών από τη Σκοπιά, σε αντίθεση με τα όσα διδάσκει για το βάπτισμα: «Νηπιοβαπτισμός και Μάρτυρες του Ιεχωβά»http://antiairetikos.blogspot.com/2010/11/blog-post_15.html
Και πρόσφατα, η Σκοπιά επανήλθε στο βάπτισμα των παιδιών με δύο άρθρα που απευθύνονται στους γονείς και ασκούν ιδιαίτερη πίεση για να βαπτίσουν τα παιδιά τους. Τα άρθρα φιλοξενήθηκαν στη Σκοπιά Μελέτης Απριλίου 2018 και οι Μάρτυρες «τα διδάχτηκαν» αρχές Ιουνίου. Τα άρθρα αλληλοσυμπληρώνονται και έχουν τους τίτλους «Βάφτισμα — Απαίτηση για τους Χριστιανούς» και «Γονείς, Βοηθάτε Εσείς το Παιδί σας να Προοδεύσει ως το Βάφτισμα;».
Τα άρθρα αυτά παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί αναλύουν τους λόγους που οι γονείς καθυστερούν το βάπτισμα των παιδιών τους. Η Σκοπιά προσπαθεί να διασκεδάσει τους φόβους των γονιών, και να τους πείσει να βαπτίζουν τα παιδιά τους. Παράλληλα, ένα ακόμη ενδιαφέρον σημείο είναι ότι έμμεσα η ίδια η Σκοπιά παραδέχεται πώς η άρνηση του νηπιοβαπτισμού «δεν έχει γραφική βάση», για να χρησιμοποιήσουμε την αγαπημένη της ορολογία, αλλά βασίζεται στις δικές της αυθαίρετες διδασκαλίες.
Διαβάζουμε στο άρθρο «Γονείς, Βοηθάτε Εσείς το Παιδί σας να Προοδεύσει ως το Βάφτισμα;» (οι υπογραμμίσεις δικές μας):
«Μερικές φορές, οι γονείς προτρέπουν τα παιδιά να καθυστερήσουν το βάφτισμα. Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε τέσσερις ανησυχίες που εμποδίζουν κάποιους Χριστιανούς γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά τους να προοδεύσουν ως το βάφτισμα».
Ας δούμε τις 4 ανησυχίες που η ίδια η Σκοπιά παραδέχεται πως λειτουργούν ανασταλτικά στην βάπτιση των παιδιών:
1. «Είναι αρκετά μεγάλο το παιδί μου;»
2. «Έχει το παιδί μου επαρκή γνώση;» (σ.σ. εννοεί των διδασκαλιών της Σκοπιάς)
3. «Εκπαιδεύεται το παιδί μου με στόχο την επιτυχία;»
4. «Και αν το παιδί μου αμαρτήσει;»
Από αυτές τις 4 αιτίες, θα σταθούμε στην 3η και την 4η. Κατά τη γνώμη μας, παρόλο που η Σκοπιά τις αφήνει για το τέλος, ουσιαστικά είναι οι πιο σημαντικοί λόγοι και αυτές προκαλούν και τις 2 πρώτες ανησυχίες (περί ηλικίας και γνώσης).
Ας ξαναδιαβάσουμε την αιτία 3: «Εκπαιδεύεται το παιδί μου με στόχο την επιτυχία;»
Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά έχουν διδαχθεί ότι υπάρχει μόνο μια μορφή επιτυχίας: η υπηρεσία στη Σκοπιά με διάφορες μορφές αλλά κυριότερη όλων ο προσηλυτισμός νέων μελών. Το ερώτημα λοιπόν, όπως τίθεται εδώ προς τους γονείς, σημαίνει αν οι γονείς καθοδηγούν το παιδί τους να διακριθεί στον μικρόκοσμο της Σκοπιάς. Το άρθρο όπως συνεχίζει είναι ιδιαίτερα διαφωτιστικό για το τι κρύβεται πίσω από αυτό το ερώτημα (η υπογράμμιση δική μας):
«Μερικοί γονείς έχουν συμπεράνει ότι το καλύτερο για το παιδί τους θα ήταν να καθυστερήσει το βάφτισμα προκειμένου να λάβει πρώτα ανώτερη εκπαίδευση και να εξασφαλιστεί μέσω μιας καλής σταδιοδρομίας. Ίσως έχουν καλές προθέσεις, αλλά θα βοηθήσει αυτό το σκεπτικό το παιδί τους να έχει πραγματική επιτυχία; Και το σημαντικότερο, εναρμονίζεται με τις Γραφές;».
Η Σκοπιά βάλει κατά της ανώτερης εκπαίδευσης[7]. Τα τελευταία χρόνια όμως, οι γονείς την αψηφούν και σπουδάζουν τα παιδιά τους. Από το απόσπασμα που μόλις διαβάσαμε, προκύπτει ότι η ηγεσία των Μαρτύρων το γνωρίζει και προσπαθεί να τους επαναφέρει στη τάξη φοβίζοντάς τους. Διαβάζουμε στο ίδιο άρθρο, συνέχεια στο παραπάνω απόσπασμα(οι υπογραμμίσεις δικές μας):
«Μια στενή σχέση με τον Ιεχωβά είναι η καλύτερη άμυνα ενός παιδιού απέναντι στον Σατανά, στον κόσμο του και στην ασεβή νοοτροπία αυτού του κόσμου. Αν ένας γονέας δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στις κοσμικές επιδιώξεις, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει σύγχυση στο παιδί και να θέσει σε κίνδυνο τις προοπτικές του».
Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα είναι η αιτία 4: «Και αν το παιδί μου αμαρτήσει;»
Εδώ η Σκοπιά προσπαθεί να διασκεδάσει τους φόβους των γονέων για τη βάρβαρη και αντισυνταγματική πρακτική της Αποκοπής, ο εξοστρακισμός δηλαδή των παιδιών τους αν παραβούν κάποιον από τους αμέτρητους κανόνες της Σκοπιάς, η απαγόρευση οποιασδήποτε επικοινωνίας μαζί τους και ο φόβος ότι θα σφαγιαστούν στον Αρμαγεδδώνα.
Διαβάζουμε στο ίδιο άρθρο (οι υπογραμμίσεις δικές μας): «Εξηγώντας γιατί απέτρεπε την κόρη της να βαφτιστεί, μια μητέρα είπε: «Ντρέπομαι που το λέω, αλλά ο κύριος λόγος ήταν η διευθέτηση της αποκοπής». Μερικοί γονείς, όπως και αυτή η αδελφή, σκέφτονται ότι είναι καλύτερα για τον γιο ή την κόρη τους να αναβάλει το βάφτισμα μέχρι να ξεπεράσει την παιδιάστικη τάση για ανόητη συμπεριφορά. (Γέν. 8:21· Παρ. 22:15) Ίσως συμπεραίνουν: “Όσο το παιδί μου δεν είναι βαφτισμένο, δεν μπορεί και να αποκοπεί”.
Το σημείο αυτό είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, γιατί φαίνεται πώς η Αποκοπή έχει αρχίσει να προκαλεί προβλήματα και προβληματισμούς μέσα στους κόλπους της Σκοπιάς. Οι ΜτΙ προσπαθούν να μηχανευτούν τρόπους να προστατέψουν τα παιδιά τους και ένας από αυτούς είναι η παρεμπόδιση του βαπτίσματος! Επειδή όμως η Σκοπιά, όπως είπαμε και στην αρχή του άρθρου, χρειάζεται νέα μέλη, αναλαμβάνει να βάλει τα πράγματα στη θέση τους: Ακόμη και αβάπτιστος να είναι κάποιος, αμαρτάνει στα μάτια του Ιεχωβά. Έμμεσα δηλαδή λέει ότι και πάλι μπορεί ένα αβάπτιστο μέλος να αποκοπεί(οι υπογραμμίσεις δικές μας):«Εντούτοις, θα ήταν λάθος να συμπεράνουν ότι, αν ένα παιδί δεν βαφτιστεί, δεν θα είναι υπόλογο στον Ιεχωβά. Γιατί το λέμε αυτό; Επειδή δεν είναι το βάφτισμα αυτό καθαυτό που κάνει κάποιον υπόλογο στον Ιεχωβά. Απεναντίας, το παιδί είναι υπόλογο στον Ιεχωβά Θεό από τη στιγμή που ξέρει τι είναι σωστό και τι λάθος στα μάτια Του.».
Αυτό το απόσπασμα επιβεβαιώνει, μάλλον χωρίς να το θέλουν οι συντάκτες τους, τις μαρτυρίες πρώην ΜτΙ πως η Σκοπιά ψεύδεται σχετικά με τα παιδιά, όταν λέει ότι δεν τα θεωρεί μέλη της, αλλά από τη στιγμή που είναι οι γονείς τους, και τα παιδάκια θεωρούνται Μάρτυρες.[8]
Αφού λοιπόν ένα παιδί, έτσι κι αλλιώς κινδυνεύει με Αποκοπή, δεν υπάρχει λόγος και να μένει αβάπτιστο.
Τα αίτια 1 και 2 που λειτουργούν αποτρεπτικά για το βάπτισμα αφιερώσεως της Σκοπιάς, όπως προαναφέραμε, φαίνεται να είναι απόρροια των άλλων δύο και σημαντικότερων. Αν ένα παιδί είναι αρκετά μεγάλο και έχει κατανοήσει πόσο δεσμευτική, στα όρια της φυλακής, είναι η οργάνωση στην οποία θα ενταχθεί με το βάπτισμά του[9], θα προσέχει περισσότερο τη συμπεριφορά του για να μην αποκοπεί, και παράλληλα θα προλάβει να ολοκληρώσει τις σπουδές του.
Επίσης, πολύ ενδιαφέρουσα είναι η παραδοχή της Σκοπιάς ότι «η Αγία Γραφή δεν καθορίζει μια συγκεκριμένη ηλικία βαφτίσματος». Άρα, ο νηπιοβαπτισμός δεν απαγορεύεται και όλα τα επιχειρήματα της Σκοπιάς εναντίον του είναι έωλα και μια προσπάθεια στήριξης των αυθαίρετων αιρετικών διδασκαλιών της.
Το άρθρο μάλιστα παρατηρεί ότι από την βρεφική ακόμη ηλικία οι γονείς πρέπει να διδάσκουν στα παιδιά τους τα δόγματα της οργάνωσης, με έναν και μοναδικό σκοπό: το βάπτισμα (οι υπογραμμίσεις δικές μας):
«Επομένως, όλοι οι Χριστιανοί γονείς θα πρέπει να έχουν στόχο τους να διδάσκουν τα παιδιά τους από τη βρεφική ηλικία με σκοπό να τα βοηθήσουν να γίνουν βαφτισμένοι μαθητές του Χριστού. Εννοείται βέβαια ότι ένα βρέφος δεν πληροί τις προϋποθέσεις για βάφτισμα. Αλλά η Γραφή δείχνει ότι ακόμα καισχετικά μικρά παιδιά μπορούν να συλλάβουν και να εκτιμήσουν τις Γραφικές αλήθειες.».
Είναι λυπηρό να προσπαθούν να μας πείσουν ότι παιδάκια μπορούν να καταλάβουν και συνειδητά να πάρουν μια τόσο σημαντική απόφαση, το βάπτισμα, που μετά είναι εξαιρετικά δύσκολο να την αλλάξουν λόγω της Αποκοπής.
Κλείνοντας, το άρθρο επισημαίνει στους γονείς ότι η σωτηρία του παιδιού τους εξαρτάται από το βάπτισμα και εμβόλιμα θυμίζει πως είναι κοντά μας και αυτή η περίφημη «μεγάλη θλίψη». Συνεπώς, οι γονείς δεν θα πρέπει να καθυστερούν το βάπτισμα για ασημαντότητες όπως η Αποκοπή, οι σπουδές και η επαγγελματική επιτυχία:
«Από τη μέρα που γεννιέται ένα παιδί, οι γονείς του πρέπει να έχουν σκοπό να το κάνουν Χριστιανό μαθητή, βοηθώντας το να γίνει ένας αφιερωμένος, βαφτισμένος υπηρέτης του Ιεχωβά. Τι θα μπορούσε να είναι πιο σημαντικό από αυτό; Άλλωστε, κατά την επερχόμενη μεγάλη θλίψη, το αν κάποιο άτομο θα λάβει το σημάδι για σωτηρία θα εξαρτηθεί από τη δική του αφιέρωση, το δικό του βάφτισμα και τη δική του πιστή υπηρεσία στον Θεό».
Στο άρθρο «Βάφτισμα—Απαίτηση για τους Χριστιανούς», η Σκοπιά παρουσιάζει τις ανησυχίες των γονιών της Μαρίας, που βαπτίζεται. Το άρθρο γράφει ότι η Μαρία είναι «κοριτσάκι»: «ΕΝΩ οι Χριστιανοί γονείς της παρακολουθούσαν, ένακοριτσάκι που θα ονομάσουμε Μαρία σηκώθηκε όρθιο μαζί με τους άλλους υποψηφίους για βάφτισμα. Με δυνατή, καθαρή φωνή, απάντησε στις δύο ερωτήσεις που έθεσε ο ομιλητής. Λίγη ώρα αργότερα, βαφτίστηκε».
Αυτή η παράγραφος τράβηξε την προσοχή μας, γιατί υφέρπει το μήνυμα ότι η Μαρία ήταν πολύ μικρή σε ηλικία, για να χαρακτηρίζεται κοριτσάκι, δεν πρέπει να είναι καν στην εφηβεία, και ταυτόχρονα σίγουρη για την απόφασή της να βαπτιστεί, παρά τους φόβους των γονιών της: «“Μήπως η Μαρία είναι πολύ μικρή για να βαφτιστεί; Καταλαβαίνει όντως πόσο σοβαρό είναι αυτό που θα κάνει; Μήπως θα ήταν καλύτερα να περιμένει λίγο ακόμα;”
Έμμεσα δηλαδή ασκεί πίεση να βαπτίζουν οι γονείς τα παιδιά, όσο πιο νωρίς γίνεται. Και για να πετύχει το σκοπό αυτό, καταφεύγει στην δοκιμασμένη μέθοδο της τρομοκρατίας: «Κάποιος που καθυστερεί άσκοπα το βάφτισμά του θέτει σε κίνδυνο τις προοπτικές του για αιώνια ζωή.»
Και φυσικά, δεν παραλείπει να υποδείξει στους γονείς πώς πρέπει να αισθάνονται για το βάφτισμα των παιδιών τους: «Οι Χριστιανοί γονείς νιώθουναπίστευτη χαρά όταν βλέπουν τα παιδιά τους ανάμεσα στους νέους μαθητές που βαφτίζονται.»
Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω, μπορούμε να πούμε τα εξής:
· Η Σκοπιά πιέζει απροκάλυπτα τους γονείς να βαπτίζουν τα παιδιά τους όσο το δυνατόν νωρίτερα, ακόμα και από μικρή ηλικία.
· Τους τρομοκρατεί με την επερχόμενη «μεγάλη θλίψη» και τους υπαγορεύει πώς πρέπει να αισθάνονται όταν βαπτίζονται τα παιδιά τους.
· Οι γονείς αγνοούν τις διδασκαλίες της Σκοπιάς ως προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την επαγγελματική σταδιοδρομία και τα προτάσσουν έναντι του αιρετικού βαπτίσματος. Επιπλέον, φοβούνται την Αποκοπή.
· Η Σκοπιά προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις παραπάνω φοβίες και ανταρσίες, θυμίζοντας ότι τα παιδιά κινδυνεύουν από το Σατανά και πως μπορούν να αποκοπούν ακόμη και αβάπτιστα.
· Η Σκοπιά παραδέχεται ότι δεν υπάρχει καθορισμένη ηλικία βαπτίσματος στην αγία Γραφή.
Αντί επιλόγου, θα μοιραστούμε μια ακόμη πληροφορία, που δείχνει τον τρόμο που προκαλεί η Σκοπιά στους ακολούθους της, για να μην χάσει και τους εναπομείναντες. Στις συναθροίσεις τους ανά τον κόσμο, τις τελευταίες εβδομάδες, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά ακούν ότι μάλλον έχει εκπληρωθεί η προφητεία του Αποστόλου Παύλου στην Α' Θεσσαλονικείς 5,3 – 4: "Διότι, όταν οι άνθρωποι λέγουν, “τώρα υπάρχει ειρήνη και ασφάλεια”. τότε έρχεται ξαφνικός εις αυτούς ο όλεθρος”. Και έτσι, ο Αρμαγεδδών είναι πια εδώ και ελάχιστος χρόνος μας απομένει και κατά συνέπεια, και τα παιδιά πρέπει να βιαστούν να βαφτιστούν! Η Σκοπιά υποστηρίζει ότι η προφητεία εκπληρώνεται λόγω της συνάντησης των Προέδρων Βόρειας και Νότιας Κορέας και της επερχόμενης συνάντησης του Προέδρου των ΗΠΑ και της Β. Κορέας.
Φυσικά, αν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είχαν το δικαίωμα να ενημερώνονται και να σκέφτονται θα διαπίστωναν τα εξής:
· Ο Απόστολος Παύλος καμία προφητεία δεν διατυπώνει. Μαλώνει τους Θεσσαλονικείς που είχαν πάθει ό,τι και οι ΜτΙ: Εμμονή με τη Δευτέρα Παρουσία και είχαν περιέλθει σε πλήρη αδράνεια και τεμπελιά.
· Κάθε άλλο παρά «ειρήνη και ασφάλεια» αισθανόμαστε. Ίσα – ίσα που η πολιτική του Αμερικανού Προέδρου χαρακτηρίζεται αλλοπρόσαλλη και επικίνδυνη από διεθνείς αναλυτές, ακαδημαϊκούς, αρθρογράφους, κ.τ.λ. και προκαλεί φόβους και ανησυχίες.
[1]Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, βαπτισμένοι ή αβάπτιστοι, που συμμετέχουν στο «έργο δρόμου», δηλ. στη διδασκαλία των δογμάτων της Σκοπιάς στο δρόμο και στα σπίτια μας.
[2]Γραφεία Τμημάτων, Περιοχές, «Εκκλησίες»: Διοικητικές υποδιαιρέσεις των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Μπορούμε να τις παραλληλίσουμε με τις δικές μας ενορίες και μητροπόλεις.
[3] Οι ευκτήριοι οίκοι των Μαρτύρων του Ιεχωβά
[4] Είναι πάρα πολλά τα άρθρα για τα θύματα παιδεραστίας στους κόλπους της Σκοπιάς σε όλο τον κόσμο. Ενδεικτικά παραπέμπουμε σε αυτό: https://www.theguardian.com/world/2018/mar/25/jehovahs-witnesses-accused-of-silencing-victims-of-child-abuse-uk
[5]http://jwsurvey.org/cedars-blog/12-things-we-learned-from-geoffrey-jacksons-testimony-at-the-royal-commission
[6] Ενόραση, τόμος 1, σελ. 484 κ. εξής
[7]Διαβάστε την ιδιαίτερα συγκινητική μαρτυρία της Κλοντίντ στο άρθρο «Μαρτυρίες πρώην Μαρτύρων του Ιεχωβά, που είναι μέλη της Καθολικής Εκκλησίας»
[8]Διαβάστε την μαρτυρία της Μαρί στο άρθρο «Μαρτυρίες πρώην Μαρτύρων του Ιεχωβά, που είναι μέλη της Καθολικής Εκκλησίας»
[9]Για το πόσο δεσμευτικό είναι αυτό το βάπτισμα της Σκοπιάς, προκύπτει και από την ερώτηση στην οποία καλούνται να απαντήσουν πριν μπουν στην πισίνα, όσοι βαπτίζονται: «Κατανοείτε ότι η αφιέρωσή σας και το βάφτισμά σας σάς ταυτίζουν σαν έναν από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά σε συνταύτιση με την από το πνεύμα κατευθυνόμενη οργάνωση;»Με άλλα λόγια, πρέπει να αποδέχονται ό,τι τους λέει η οργάνωση, γιατί τάχα προέρχεται από τον ιεχωβά.
Aλεξια Kρηνιτη : .. μέλος του κυβερνώντος σώματος απάντησε στη Βασιλική Επιτροπή της Αυστραλίας ότι θα ρωτούσε τον ίδιο τον Ιησού πώς θα χειριζόταν το θέμα της σεξουαλικής κακοποίησης
ΑπάντησηΔιαγραφήAξιωματουχοι οι οποίοι ανήκετε στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά και μέτοχοι οι οποίοι χρηματοδοτειτε την οργάνωση : σε π ο ι ο από τα ευαγγέλια , σε π ο ι α από τις επιστολές , π ο ι ο χωριο , π ο ι ο στιχο ομιλουν οι γραφές περί κυβερνώντος σώματος ;
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΙ δ ο υ είδηση από το περιοδικό Mariane : 90 θυματα π α ι δ ε ρ α σ τ ι α ς στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά , Βέλγιο .
( https : // www . marianne . net / societe / au moins 90 victimes
de pedophilie chez les temoins de Jehovah en Belgique )
Aλεξια Kρηνιτη : είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικοί οι τίτλοι των συνελεύσεων περιφερείας τα 2 τελευταία χρόνια : " παραμείνετε
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσιοι στον Ιεχωβά "
Οι δ ι ε θ ν ε ι ς N τ α β α τ ζ η δ ε ς , ο π ω ς τ ο υ ς αποκαλεί πρώην αξιωματούχος των μαρτύρων του Ιεχωβά , " νουθετούν " τους α ν υ π ο π τ ο υ ς να παραμένουν Όσιοι στον A ν υ π α ρ κ τ ο Ιεχωβά για να ξ ε χ α σ τ ε ι ο μ ο ν ο ς A λ η θ ι ν ο ς Θεός , ο πατήρ , ο υιός και το αγιον πνεύμα , α λ λ α τα σχέδια τ ο υ ς θα πάνε χ α μ ε ν α , ο π ω ς και οι ι δ ι ο ι .
ΑπάντησηΔιαγραφήH δική μου ορολογία : I θ υ ν ο ν τ ε ς των μαρτύρων του Ιεχωβά : αξιωματούχοι ανήκοντες στην οργάνωση και μέτοχοι οι οποίοι χρηματοδοτουν την οργάνωση . Ο πρώην αξιωματούχος είναι ιδιαίτερα αιχμηρός με τους πρώην ομοπιστους του .
ΑπάντησηΔιαγραφήI δ ο υ προσωπική μαρτυρία από άλλο πρώην μάρτυρα του Ιεχωβά :
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκστρατεια Αγαπης
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυαγγελου Ν. Τζελη
κατα της π λ α ν η ς των “ μαρτυρων του Ιεχωβα ”
ε’ εκδοση
Ένας πρώην “ μάρτυρας του Ιεχωβά ” εκθέτει και ανασκευάζει
τις διδασκαλίες και μεθόδους
των “ μαρτύρων του Ιεχωβά ”