π. Κυριακού Τσουρού, Δ/ρος Θεολογίας,
Γραμματέως της Συνοδικής Επιτροπής επί των αιρέσεων.
Πηγή: περ. Διάλογος, τ. 13‐19
Ένα άλλο χαρακτηριστικό γνώρισμα της νεο‐ειδωλολατρίας
που την συνδέει με την Νέα Εποχή, είναι όπως ήδη είπαμε πιο πάνω, η έλλειψη διακρίσεως μεταξύ καλού και κακού:
«Δεν πιστεύουμε στην Εβραιοχριστιανική δυαδικότητα (Διιπετές, τ. 4/1993, σ. 9).
Η προσπάθεια μας είναι... να ξεφύγουν κάποτε (οι άνθρωποι) από τον διπολισμό
των εννοιών Καλό και Κακό...» (αυτόθι, σελ. 30. Πρβλ. και τ. 6/1994, σελ. 27).
Στην προσπάθεια να γίνει
πλήρης ο διαχωρισμός και το ξεκαθάρισμα μεταξύ Χριστιανισμού και νεοειδωλολατρίας
καθιερώνεται νέο αρχαίο ελληνικό ημερολόγιο, δηλ. παγανιστικό με σεληνιακούς μήνες,
με νέο τρόπο αριθμήσεως των ετών και με αρχαία ονόματα των μηνών.
Ακόμη, μέσα στα διάφορα
περιοδικά τους δίδονται και πρακτικές οδηγίες στους οπαδούς για το πως να κτίζονται
οι ναοί και οι βωμοί για τις θυσίες και ποιος ο προσανατολισμός τους∙ τι λιβάνια
και από ποιες ουσίες να χρησιμοποιούν, τί προσευχές να απευθύνουν προς το Δωδεκάθεον
κ.λπ.
Επίσης παροτρύνονται
οι οπαδοί να επισκέπτονται τα ερείπια των αρχαίων ναών, όχι τουριστικά, αλλά
για να τα καθαρίζουν, να τα στολίζουν με άνθη και να προσεύχονται σʹ αυτά, να
στολίζουν τους βωμούς των προγόνων μας με άνθη και πήλινα γεμάτα προσφορές (όσπρια,
γάλα, κρασί, μέλι) και αναθήματα... (Διιπετές, τ. 13/1995, σ. 18, Μοίρα, τ.
1/1993, σ. 9, εξ. Διιπετές 15/1996, σ. 24 εξ.)
Τέλος, προωθείται η
επάνοδος στην αποτέφρωση των νεκρών σαν πράξη Εξελληνισμού και αξιοπρέπειας. Μάλιστα
κυκλοφορεί και έντυπο για τη συλλογή υπογραφών προς καθιέρωση της αποτεφρώσεως.
Τρόποι δραστηριότητος
Οι νεοφανείς
νεοειδωλολατρικές αρχαιολατρικές ομάδες, στην Ελλάδα, εκτός από την ίδρυση διαφόρων
ομάδων ανεξαρτήτων μεταξύ τους, αλλά συνεργαζομένων (αυτός μάλιστα ο τρόπος συνιστάται)
και την έκδοση διαφόρων φυλλαδίων, περιοδικών και προκηρύξεων, χρησιμοποιούν
και πλείστους άλλους τρόπους προωθήσεως των θέσεων τους. Ήδη αναφέρθηκα πιο πάνω
στην διείσδυση τους σε διάφορα εκπολιτιστικά, φεμινιστικά, εθνικιστικά,
καλλιτεχνικά, μορφωτικά και κυρίως οικολογικά
κινήματα.
Είναι συνήθη στα έντυπα
τους τα κατά τα άλλα αξιέπαινα συνθήματα:
«Να αγαπήσουμε ξανά τη γη, Να σώσουμε τον πλανήτη από
οικολογικές καταστροφές. Να σεβαστούμε την φύση, διότι χωρίς αυτήν δεν επιβιώνουμε»
(Έλ. Ώρα, 2.2.92, άρθρο Οι πρώτοι πιστοί της Θεάς Γαίας εμφανίστηκαν στην Ελλάδα).
Πολλές φορές διάφοροι φορείς εν πλήρει αγνοία τους φιλοξενούν και στηρίζουν τέτοιες
εκδηλώσεις, πιστεύοντας ότι έχουν μπροστά τους αθώους νοσταλγούς του ενδόξου
αρχαιοελληνικού παρελθόντος, οι όποιοι
κινούνται μόνο με κίνητρα την γνώση της ιστορίας ή της
ελληνικής γλώσσης, ή ιδεολόγους εραστές της φυσικής ζωής και της ορθολογικής
και φρόνιμης χρήσεως του κόσμου. Η διδασκαλία όμως της αρχαίας ελληνικής γλώσσης
ή οι διάφορες αναπαραστάσεις αρχαίων τελετών κλπ., είναι συνήθως προσχήματα, όπως
λέγει ο ί. Φώτιος εν προσχήματι Ελληνισμού, να συνεισελάση η δεισιδαιμονία της
ελληνικής πλάνης, δηλαδή η νεοειδωλολατρία και η Νέα Εποχή στην ζωή και τις
παραδόσεις του νεοέλληνα (Ρ.G. 102, 292Β, πρβλ.
και π. Γ. Μεταλληνού, Ορθοδοξία και Ελληνικότης, σελ. 23).
Στο τεύχος αρ. 7, της
εφημερίδος Ελληνική Αγωγή (το όποιο εκυκλοφορήθη ευρύτατα και απεστάλη παραδόξως
σε επιλεγμένα πρόσωπα) και στο πρόγραμμα Ιδεοθέατρον (το όποιο φέρεται ότι εξεδόθη
σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο ‐ άραγε πως
ιδιαίτερα εκεί;) προαναγγέλλεται σειρά εκδηλώσεων για την αρχαία Ελλάδα καθώς
και μαθήματα Ελληνικής Γλώσσης, με στόχους οι οποίοι αποκρύπτονται επιμελώς και
τους οποίους ασφαλώς αγνοούν, όχι μόνον οι ανύποπτοι αναγνώστες ή οι ακροατές
των ομιλιών και οι σπουδαστές των μαθημάτων, αλλά και οι ίδιοι οι εισηγητές και
οι διδάσκοντες. Άλλωστε οι τίτλοι της εν λόγω εφημερίδος είναι αθώοι: Πρόταση
για καθιέρωση της Ελληνικής γλώσσης και Παιδείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η
αναγκαιότητα της αρχαιολογικής παιδείας κ.ά. (βλέπε έντυπο Εκδηλώσεις αρχαίας
Ελλάδος, Ε.Μ.Π. και Ιδεοθέατρο, για συγκέντρωση υπογραφών για το ʹίδιο θέμα και
Οργανισμός για την Διεθνοποίηση της ελληνικής
γλώσσης).
Παράλληλα συστήνονται
μια σειρά βιβλίων και κασσετών με αρχαιολατρικό περιεχόμενο και διαφημίζεται
παραπλανητικά κασσέτα με τον Ύμνο στην Ελευθερία και με εικόνα του Π. Πατρών
Γερμανού και του όρκου των αγωνιστών του 1821. Επίσης γίνονται προσπάθειες
αντικα‐ ταστάσεως του χριστιανικού μαθήματος των θρησκευτικών με ένα μάθημα
προσαρμοσμένο στον αρχαιοελληνικό χώρο. Την τάση αυτή βλέπομε να εκφράζεται σε
ημερήσια εφημερίδα των Αθηνών: «Το Υπουργείο πρέπει να αγνοήσει τάς αθλίας
παρεμβάσεις εβραιοδούλων παυλιστών.... είτε από τάς σχολάς, είτε από Συνόδους
ρασοφόρων, είτε από μοναστήρια είτε από δημοσιογραφικά έντυπα περί καταργήσεως
του μαθήματος της ανθρώπινης ιστορίας. Επιβάλλεται δε να εκδώσει νέα βιβλία περί
ελληνικής πολιτιστικής προϊστορίας και ιστορίας, όπου το πνεύμα ενός Προμηθέως,
ενός Ορφέως, ενός Ηρακλέους, ενός Ηρακλείτου, να καταυγάσει τον σημερινό
σκοτεινιασμένον πολιτισμόν μας», γράφει χαρακτηριστικά ο κ. Λ. Γούσιος και
συνιστά οικοδομή ναών της λατρείας της Δήμητρας, του Ηρακλή, του Διονύσου κ.ά.
(Ελευθεροτυπία 26.10.1986 και π. Ά Αλεβιζοπούλου, ο αποκρυφισμός στο φως της
Ορθοδοξίας, σελ. 215). Επίσης παρουσιάζεται η τάση δημιουργίας μυστηριακών σχολών
στο πνεύμα της Νέας Εποχής (αυτόθι, σελ. 214, 215, 216).
Σε πολλά έντυπα
ενθαρρύνονται οι οπαδοί να τελούν γάμους και βαπτίσεις κατά τον παγανιστικό τρόπο:
«Οι τελετουργίες, όπως του
εκκλησιασμού, του γάμου, του θανάτου, της ονοματοθεσίας
κλπ. έχουν κοινωνικό χαρακτήρα....Όμως τέτοιες τελετές δεν είναι απαραίτητο να
είναι θρησκευτικές. Μπορούν να πάρουν χαρακτήρα πανηγύρεων με πράξεις βγαλμένες
από το ιστορικό αρχέτυπο μας και προσαρμοσμένες στις νέες συνθήκες. Σʹ αυτό είμαστε
πάμπλουτοι, αρκεί νʹ ανοίξουμε τα μάτια μας.... σε κάθε χριστιανική τελετή γάμου βάζεις και ένα καρφί στον Προμηθέα Δεσμώτη,
δηλαδή στην Αρχέγονη φυλή σου» (ή υπογράμμιση δική μας) (εφημ. Μεγαρικός Τύπος.
15.11.95, άρθρο Εκκλησία, γιατί;).
Στο πνεύμα αυτό τελέστηκαν
ο γάμος του Τρύφωνα Κωστοπούλου, στον Όλυμπο, 1987, το βάπτισμα στον Όλυμπο
(τελετή της πύρας, 1998), η καθιέρωση οίκου στο Λιτόχωρο (1996) κλπ.
Στους τρόπους
δραστηριότητος εντάσσονται και δελεαστικές προσφορές, οι όποιες στην πραγματικότητα
περνούν το πνεύμα της απελευθερώσεως από τους κανόνες της χριστιανικής ηθικής. Έτσι,
σε νεοπαγανιστικό περιοδικό διαβάζουμε την είδηση ότι «τις τελευταίες ημέρες
του ελληνικού Καρναβαλιού μια μεγάλη ομάδα Αθηναίων Διιπετών ανεβήκαμε στον Τύρναβο
για να κοινωνήσωμε τη Διονυσιακή μέθη των ημερών που επιβάλλει το τοπικό έθιμο
Μπουρανί, ήτοι να πιούμε, να μεθύσουμε και να φαλλοπροσκυνήσουμε βεβαίως.... ανάμεσα
στους εκατοντάδες πήλινους φαλλούς που στολισμένοι με μια κόκκινη κορδέλλα κι ένα
κερί να καίει δίπλα τους βρίσκονταν σε κάθε τραπέζι, στον τεράστιο φαλλό που πάνω
σε ένα άρμα στεκόταν στη μέση της γιορτής, αδιαφιλονίκητος άρχοντας της ημέρας,
στους μεθυσμένους γλεντηστές του χωριού που επέβαλλαν το προσκύνημα και το φίλημα
του φαλλού...» (Διιπετές, τ. 15, Ελαφηβολιών ‐ Μάρτιος 1996
ΜΑΧΧ, σελ. 29). Σε άλλο φυλλάδιο διαφημίζεται ότι: Αρχαιολατρική εκδρομή εις
τους Δελφούς έπʹ ευκαιρία του Χειμερινού Ηλιοστασίου διοργάνωσε η Ελληνική
Εταιρεία Αρχαιοφίλων στις 22.12.1996.
Με τέτοιου είδους
εκδηλώσεις υλοποιούνται οι περί καλού και κακού και περί ηθικής αντιλήψεις των
νεοειδωλολατρών, όπως τις εκφράζει ένας από τους οπαδούς σε συνέντευξη του με τίτλο:
Οι θεοί του Ολύμπου υπάρχουν ‐ Ολύμπιος πολυθεϊσμός:
Ό πολυθεϊσμός, απελευθερώνει τον άνθρωπο απ’ οποιονδήποτε ηθικό νόμο (υπογράμμιση δική μας). Βάζει την ηθική του πάνω στη φύση και πουθενά αλλού.
Δεν έχει την έννοια του Καλού και του Κακού. Υπάρχει μόνο η έννοια του ωραίου
και του άσχημου. Αν πάς ενάντια στη φύση σου, είσαι άσχημος. Αν πάς με τη φύση
σου, είσαι όμορφος (Δ. Δελής, Ένα 5.5.88, σελ. 124).
Αυτό ακριβώς επισημαίνεται και από αθηναϊκό περιοδικό σε άρθρο
του με τίτλο Παγανισμός: «Ο Παγανισμός μπορεί να γίνει συμπαθής στον πολίτη του
21ου αίώνα. Προσφέρει φύση, σεξ και επικοινωνία» (υπότιτλος του άρθρου, 1 Απρ.
1997).
Μέσα από τρόπους προωθήσεως της νεοπαγανιστικής ‐ νεοεποχίτικης
‐ διαβρωτικής δραστηριότητος των εν λόγω ομάδων εντάσσονται και μερικά κινήματα
και συμπόσια που προπαγανδίζουν και καλλιεργούν
τον ολυμπισμό όπως το σωματείο Παγκόσμιο Πνευματικό Κέντρο Όλυμπος
(1987). Κλείνω και αυτή την παράγραφο σημειώνοντας συμπληρωματικά ότι οι διάφοροι
τρόποι επεκτείνονται: στην πρόταση
δημιουργίας πολιτικού κόμματος, σε κινητοποιήσεις για παρέμβαση στη
νεοελληνική πραγματικότητα (Διιπετές, τ.13/1985, σελ.16‐17), στην
διοργάνωση PAGAN CEREMONY σε κλαμπ της πρωτευούσης, στην πρόταση να δηλώσουμε... ως θρήσκευμα μας
την πίστη στο Δωδεκάθεο του Ολύμπου... (Τηλέμαχος Μαράτος, Επενδυτής 10‐11.4.93,
Επιστροφή στο Μεσαίωνα), στην κατάργηση του χριστιανικού χαρακτήρα του μαθήματος
των Θρησκευτικών και, όπως ήδη εσημειώσαμε, στην καθιέρωση της καύσεως νεκρών.
Μέσα στους τρόπους
δραστηριότητος των νεοειδωλολατρών ‐ αρχαιολατρών κεντρική θέση κατέχει
η στάση έναντι του χριστιανισμού γενικώς και της Ορθοδοξίας ειδικώτερον. Αυτή
ποικίλει από ύπουλη, παραπλανητική και συμβιβαστική μέχρις εντόνως εχθρική και
πολεμική, συνοδευομένη με ανεπίτρεπτη συμπεριφορά και φρασεολογία. Σʹ αυτό το θέμα
όμως θα αναφερθούμε στο προσεχές τεύχος.
συνεχίζεται...
συνεχίζεται...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου