Ο νέος νόμος 4547/2018 περιγράφει τις διαδικασίες για την αξιολόγηση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και γενικά των στελεχών της εκπαίδευσης.
Διαδικασία για την αξιολόγηση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων
Οι διευθυντές ή προϊστάμενοι και οι υποδιευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ., καθώς και οι υπεύθυνοι τομέων Ε.Κ. θα αξιολογούνται από τους εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. των οικείων σχολικών μονάδων ή Ε.Κ. ή των τομέων Ε.Κ.
Η αξιολόγηση διευθυντών από τους εκπαιδευτικούς θα πραγματοποιείται με ανώνυμο ερωτηματολόγιο το οποίο θα περιλαμβάνει τα εξής κριτήρια:
α) ικανότητα διοίκησης και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού,
β) ικανότητα αποτελεσματικής καθοδήγησης του προσωπικού σε διοικητικά και εκπαιδευτικά ζητήματα, υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά,
γ) ικανότητα διαχείρισης κρίσεων και επίλυσης προβλημάτων,
δ) ανάληψη ευθύνης και
ε) δεκτικότητα στην εισαγωγή νέων μεθόδων και νέων τεχνολογιών.
β) ικανότητα αποτελεσματικής καθοδήγησης του προσωπικού σε διοικητικά και εκπαιδευτικά ζητήματα, υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά,
γ) ικανότητα διαχείρισης κρίσεων και επίλυσης προβλημάτων,
δ) ανάληψη ευθύνης και
ε) δεκτικότητα στην εισαγωγή νέων μεθόδων και νέων τεχνολογιών.
Κλίμακα για την αξιολόγηση διευθυντών και γενικά των στελεχών σύμφωνα με τα παραπάνω κριτήρια :
90-100: άριστο,
75-89: πολύ επαρκές,
60-74: επαρκές,
50-59: μερικώς επαρκές,
40-49: μέτριο,
25-39: ανεπαρκές,
0-24: ακατάλληλο.
75-89: πολύ επαρκές,
60-74: επαρκές,
50-59: μερικώς επαρκές,
40-49: μέτριο,
25-39: ανεπαρκές,
0-24: ακατάλληλο.
Κάθε κριτήριο θα βαθμολογείται ξεχωριστά.
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούν τον διευθυντή σύμφωνα με τα παρακάτω ενδεικτικά κριτήρια:
Η παραπάνω αξιολόγηση θα λαμβάνεται υπόψη κατά την κύρια( δεύτερη) αξιολόγησή του, από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας και τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα κριτήρια αυτής της αξιολόγησης είναι:
α) υπηρεσιακές σχέσεις και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού,
β) γνώση και εφαρμογή αρχών εκπαιδευτικής διοίκησης και παιδαγωγικής καθοδήγησης,
γ) αποτελεσματικότητα και ποιότητα στην άσκηση καθηκόντων.
Κάθε επιμέρους κριτήριο αξιολόγησης βαθμολογείται από τους αξιολογητές με έναν ακέραιο βαθμό που, κατά την αντικειμενική κρίση, αρμόζει στο αντίστοιχο κριτήριο για τον αξιολογούμενο.
Η κλίμακα των βαθμών ορίζεται από το 0 έως το 100.
Με βαθμό από 90 έως 100 βαθμολογούνται τα άριστα στελέχη που έχουν σημειώσει κατά την περίοδο αξιολόγησης όλως εξαιρετική επίδοση. Όλως εξαιρετική επίδοση νοείται η υψηλού επιπέδου ικανότητα συντονισμού της υπηρεσίας για την επίτευξη συγκεκριμένων προδιαγεγραμμένων στόχων από τους οποίους προέκυψε σημαντικό όφελος. Για τη βαθμολογία με βαθμό από 90 και πάνω απαιτείται η παράθεση από τους αξιολογητές ειδικής αιτιολογίας της βαθμολογίας αυτής για τα κριτήρια αξιολόγησης, με καταγραφή πραγματικών δεδομένων που τη στοιχειοθετούν.
Με τους βαθμούς 75 έως 89 βαθμολογούνται από τους αξιολογητές όσοι θεωρούνται πολύ επαρκή στελέχη, τα οποία μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της υπηρεσίας τους και να αντιμετωπίσουν κάθε υπηρεσιακό ζήτημα.
Με τους βαθμούς 60 έως 74 βαθμολογούνται τα επαρκή στελέχη.
Με τους βαθμούς 50 έως 59 βαθμολογούνται τα μερικώς επαρκή στελέχη.
Με τους βαθμούς 40 έως 49 βαθμολογούνται τα μέτρια στελέχη.
Με τους βαθμούς 25 έως 39 βαθμολογούνται τα ανεπαρκή στελέχη.
Με τους βαθμούς 0 έως 24 βαθμολογούνται τα ακατάλληλα για τη θέση στελέχη.
Βαθμολογία μικρότερη των 60 βαθμών πρέπει υποχρεωτικά να αιτιολογείται ειδικά και να βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά και αντικειμενικά στοιχεία, τα οποία στοιχειοθετούν την ανεπαρκή διοίκηση της δομής και την ανεπαρκή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.
Τα στελέχη αυτά( αξιολογητές) θα συντάσσουν και τη συνολική έκθεση αξιολόγησης του Διευθυντή εντός των τελευταίων πέντε μηνών πριν από τη λήξη της θητείας του.
Η έκθεση αξιολόγησης , η οποία θα είναι ο συνδυασμός των δύο προηγούμενων αξιολογήσεων που αναφέρθηκαν, θα μπαίνει στον φάκελο του Διευθυντή και θα λαμβάνεται υπόψη αν θέσει υποψηφιότητα εκ νέου για Διευθυντής.
fresh-education.gr
dictyo
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου