Πολλές φορές ο έντυπος και ηλεκτρονικός Τύπος, από άγνοια ή από σκοπιμότητα, δεν συμπεριλαμβάνει μεταξύ των Ελλήνων και τους Έλληνες Βορειοηπειρώτες, οι οποίοι για κακή τους μοίρα έτυχε να βρίσκονται έξω από τον μητρικό κορμό. Είναι γνωστό και δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε, ότι το βόρειο αυτό ηπειρωτικό τμήμα είναι συνέχεια της Ενιαίας Ηπείρου και δεν έχει καμία σχέση με το κράτος από το οποίο κατέχεται.
Το βόρειο αυτό ηπειρωτικό τμήμα, η Βόρειος Ήπειρος όπως έμεινε να λέγεται στη γλώσσα της διπλωματίας, κατοικείται από συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς και διακρίνεται για την ομοιογένεια και ομοιομορφία με την υπόλοιπη Ήπειρο. Οι κάτοικοι της Βορείου Ηπείρου με καθαρή την ελληνική γλώσσα, τις παραδόσεις και τα ελληνικά ήθη και έθιμα, απέχουν πολύ φυλετικά από τους Αλβανούς. Στις περιοχές αυτές, εκτός από ένα ποσοστό στο Αργυρόκαστρο και στην παρακείμενη κωμόπολη Λαζαράτες που πλειοψηφεί το μουσουλμανικό στοιχείο, δεν υπάρχουν Αλβανοί. Στις περιφέρειες του Αργυροκάστρου, του Δελβίνου, των Αγίων Σαράντα και της Χιμάρας, βρίσκεται το άνθος του Ελληνισμού. Σ’ αυτές τις περιοχές κατά την αρχαιότητα άνθισε ο ελληνικός πολιτισμός. Ενδεικτικά αναφέρουμε τον Βουθρωτό, την Φοινίκη (πρωτεύουσα της Χαονίας) και την Αντιγόνεια και βορειότερα την Απολλωνία.
Πολλοί, αλλοιώνοντας σκοπίμως τα ιστορικά δεδομένα, ισχυρίζονται ότι στις Περιφέρειες Λυντζουριάς (Λούτζης), Ζαγοριάς, Πρεμετής, Ερσέκας, Κοριτσάς, δεν υπάρχουν ελληνικοί πληθυσμοί, αφού στις περιοχές αυτές ως επί το πλείστον ομιλείται η αλβανική γλώσσα. Ουδέν ψευδέστερον. Εάν, η Διεθνής Επιτροπή Ελέγχου (ΔΕΕ) η οποία είχε συσταθεί το 1913 από τις τότε Μεγάλες Δυνάμεις για τον καθορισμό των συνόρων μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας, στηριζόταν στο φρόνημα των κατοίκων αυτών των περιοχών, δεν θα είχαμε φτάσει στην αποκοπή του Βόρειου Τμήματος από την Ενιαία Ήπειρο. Είναι ανάγκη να θυμίσουμε στους κακόβουλους και διαστρεβλωτές της ιστορίας ότι για την απελευθέρωση της Ελλάδος κατά την Ελληνική Επανάσταση του 1821 πάρα πολλοί ήταν Έλληνες αλβανόφωνοι. Στις φλέβες τους κυλούσε ελληνικό αίμα και αγωνίζονταν με πολλούς τρόπους για τη στήριξη της ιδιαίτερης πατρίδας τους. Να θυμίσουμε στους δυστροπούντες και αμφιβάλλοντες ότι αλβανόφωνοι ήταν οι Λαμποβίτες Ευαγγέλης και Κωνσταντίνος Ζάππας, οι δωρεές των οποίων προς την πατρίδα, όπως το Ζάππειο Μέγαρο στην Αθήνα και πολλά άλλα, αποδεικνύουν το ελληνικό τους φρόνημα, την ελληνική τους συνείδηση και την φιλοπατρία τους.
Αλβανόφωνος ήταν ο Απόστολος Αρσάκης από τη Χοταχόβα της Πρεμετής με τα Αρσάκεια εκπαιδευτήρια και με επίγνωση του εθνισμού του, όπως και ο Μοσχοπολίτης Γεώργιος Σίνας που προίκισε την πρωτεύουσα με τη Βιβλιοθήκη και το Αστεροσκοπείο και ο γιος του Σίμων Σίνας με την ανέγερση της Ακαδημίας στην Αθήνα, η οποία και Σιναία Ακαδημία ονομάζεται. Δεν ήταν Έλληνας ο Κορυτσαίος Ιωάννης Μπάγκας, ο οποίος κληροδότησε όλη του την περιουσία στο έθνος;
Αλβανόφωνοι ήταν οι Μεγάλοι Ευεργέτες του Έθνους και Έλληνες. Ο ελληνικός χαρακτήρας του αλβανόφωνου τμήματος και το εθνικό φρόνημα των κατοίκων αποδεικνύεται και από τα εξής: Κατά τα χρόνια της Τουρκοκρατίας η πλούσια Κοριτσά την κινητή περιουσία της την είχε καταθέσει στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος με τη δήλωση οι τόκοι να χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση και λειτουργία των ελληνικών εκπαιδευτηρίων. Να θυμίσουμε την Ακαδημία και το τυπογραφείο της Μοσχόπολης που εξέπεμπαν πνευματικό φως.
Η Βόρειος Ήπειρος με πολεμιστές και χρήματα ενίσχυσε το αγωνιζόμενο έθνος για την απελευθέρωση, αλλά και μετά την ανεξαρτησία. Την Βόρειο Ήπειρο δεν την αποτελούν μόνο οι περιοχές που αναγνωρίζονται ως ελληνική μειονότητα από τους Αλβανούς, δηλ. μόνο οι περιφέρειες Αργυροκάστρου και Αγίων Σαράντα, αλλά και οι περιοχές εκείνες οι κάτοικοι των οποίων μπορεί να είναι δίγλωσσοι και τρίγλωσσοι, αλλά με ελληνικό φρόνημα και ελληνική συνείδηση. Στις περιοχές αυτές αναπτύχτηκε αξεπέραστος πολιτισμός, με απαράμιλλα μνημεία, αρχαία, βυζαντινά και νεώτερα, τα οποία, παρόλες τις φθορές από τον χρόνο, τις συλήσεις και τις καταστροφές από βαρβαρικές επιδρομές, άντεξαν, διαλαλώντας την ελληνικότητά τους.
Το ελληνικότατο αυτό ηπειρωτικό κομμάτι, μετά την υπαγωγή του στο αλβανικό κράτος, δέχεται πολλά πλήγματα με καταστρεπτικές συνέπειες. Ο Βορειοηπειρωτικός ελληνισμός με εφόδια την προγονική πνευματική κληρονομιά, συγκράτησε αυτή την κληρονομιά και σήμερα, μέσα από αντίξοες συνθήκες, προσπαθεί να την διατηρήσει αλώβητη από τις ποικίλες επιρροές και επιδράσεις και να την παραδώσει στις νέες γενιές να συνεχίσουν και αυτοί με τη σειρά τους τον δύσκολο δρόμο της ζωής.
Όλες οι αλβανικές κυβερνήσεις ακολουθούν πολιτική αναγκαστικού εξαλβανισμού του ελληνικού στοιχείου. Να θυμίσουμε επιγραμματικά τις διώξεις των Ελλήνων κατά την περίοδο της Βασιλείας του Αχμέτ Ζώγου, το κλείσιμο των ελληνικών σχολείων και την υποχρεωτική εισαγωγή της αλβανικής γλώσσας. Σε αντίβαρο του Βορειοηπειρωτικού οι Αλβανοί αναμασούν συνέχεια το ανύπαρκτο «πρόβλημα» των Τσάμηδων.
Οι δοσίλογοι Τσάμηδες μετακόμισαν στην Αλβανία για να αποφύγουν την τιμωρία για τα εγκλήματα και τις άλλες αποτρόπαιες πράξεις που διέπραξαν στη Θεσπρωτία κατά την περίοδο της γερμανικής κατοχής. Ακολούθησε η 45χρονη περίοδος της χοτζικής λαίλαπας στην Αλβανία με την ολική κατεδάφιση του κράτους και την επιβολή σταλινικού καθεστώτος με διώξεις, εξορίες και θανάτους. Το ελληνικό στοιχείο επλήρωσε βαρύ φόρτο αίματος στο αιμοσταγές καθεστώς.
Και σήμερα η αλβανική κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον μισέλληνα Έντι Ράμα ακολουθεί το παράδειγμα των προηγούμενων κυβερνήσεων. Με σύνθημα τη «Μεγάλη Αλβανία» ορέγεται την ενσωμάτωση του Κόσοβου και τμήματος των Σκοπίων και της Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου ως τον Αμβρακικό Κόλπο, με αποτέλεσμα να τινάξει στον αέρα την κατάσταση στα Βαλκάνια.
Δυστυχώς, οι Αλβανοί κατέχονται από αθεράπευτο μισελληνισμό και με ιταμότητα, με αυθάδεια και θρασύτητα καταφέρονται εναντίον της Ελλάδος. Όταν στην Αλβανία υπάρχουν εσωτερικές τριβές τότε βρίσκεται ο κακός... δαίμονας, οι κακόβουλοι Έλληνες! Και σήμερα οι Αλβανοί ιθύνοντες κάνουν ό,τι μπορούν για να δηλητηριάζουν τις σχέσεις μεταξύ των δύο λαών.
Οι Βορειοηπειρώτες είναι Αλβανοί υπήκοοι με ελληνική εθνική καταγωγή. Ως υπήκοοι του αλβανικού κράτους οφείλουν σεβασμό και υπακοή στους νόμους του κράτους όπου ζουν. Από το άλλο μέρος, οφείλουν και οι Αλβανοί να σέβονται τα κατοχυρωμένα μειονοτικά δικαιώματα των βορειοηπειρωτών και, επιτέλους, να σταματήσουν να τα παραβιάζουν και να τα καταπατούν, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.
ΝΙΚΟΣ ΥΦΑΝΤΗΣ/ proinoslogos.gr
himara
Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο
https://www.himara.gr/apopseis/7415-i-ethniki-elliniki-meionothta-kai-albanikes-kiverniseis
Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο
https://www.himara.gr/apopseis/7415-i-ethniki-elliniki-meionothta-kai-albanikes-kiverniseis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου