Η αύξηση της τουριστικής κίνησης αναζωπυρώνει και φέρνει πιο κοντά τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση ορισμένων εκ των 23 αεροδρομίων της χώρας που βρίσκονται πλέον στο υπερταμείο. Ήδη από συμβούλους του Ταμείου και της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας αξιολογήθηκαν οι προοπτικές των αερολιμένων αυτών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στην Καθημερινή, το υπερταμείο ετοιμάζεται να διερευνήσει το ενδεχόμενο να αναλάβουν παραχωρησιούχοι σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και εξοπλισμό όπως και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Τα 23 αεροδρόμια έχουν ήδη κατηγοριοποιηθεί με βάση την επιβατική τους κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον σε τρεις ομάδες ή clusters.
Η πρώτη ομάδα είναι αυτή με αεροδρόμια που έχουν άνω των 100.000 επιβατών ετησίως και αυτά βρίσκονται στην Κάρπαθο, στη Χίο, στην Καλαμάτα, στην Αλεξανδρούπολη και στον Αραξο.
Η δεύτερη είναι αυτή που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια με ετήσια επιβατική κίνηση μεταξύ 30.000 και 100.000 ατόμων και τα οποία είναι αυτά στη Λήμνο, τα Ιωάννινα, τη Μήλο, τη Νάξο, την Πάρο, την Ικαρία και τα Κύθηρα. Κάποια εξ αυτών έχουν ξεπεράσει τα μεγέθη του 2015 με βάση τα οποία έγινε η αξιολόγηση.
Τέλος, η τρίτη κατηγορία, για την οποία το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ανύπαρκτο καθώς έχουν κίνηση κάτω των 30.000 επιβατών, απαρτίζεται από τα αεροδρόμια σε Λέρο, Σητεία, Νέα Αγχίαλο, Κάλυμνο, Σκύρο, Σύρο, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσο και Κοζάνη.
Εκτιμάται ότι από την πρώτη και την δεύτερη ομάδα μπορούν να επιλεγούν αεροδρόμια τα οποία θα ομαδοποιηθούν προκειμένου να επιχειρηθεί η διά της παραχώρησης αξιοποίησή τους, με το μοντέλο δηλαδή που προχώρησε και η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Το σενάριο αυτό είναι γνωστό σε όλους. Κι αυτό έχει πολλές φορές τις τοπικές αρχές να επισημαίνουν την ανάγκη να παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο το αεροδρόμιο Ιωαννίνων ή να παραχωρηθεί σε σχήμα που θα μετέχουν η τοπική αυτοδιοίκηση και άλλοι αναπτυξιακοί φορείς των Ιωαννίνων.
Όμως άγνωστα τα σχέδια του υπερταμείου..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου